Letoun Solar Impulse: velká galerie obrázků

17. 5. 2011  |  Marek Lutonský  |  Technika

Protlačili jsme se do uzavřené tiskové sekce projektu Solar Impulse a získali přístup k mnoha fotografiím a dalším informacím. Některé jsem už doplnil do sobotního článku, na další přichází příležitost právě teď.

Solar Impulse nabízí mnoho obrazového materiálu. Vybíral jsem proto hlavně fotografie, které jsou pěkné na pohled nebo ukazují zajímavé detaily tohoto slunečního letounu.

Při prohlížení doporučuji využít klávesové zkratky. Otevřete první obrázek a šipkou doprava můžete rovnou přejít na další fotografii.

Před pátečním startem prvního mezinárodního letu ze Švýcarska do Belgie. © Solar Impulse, Jean Revillard, Rezo.ch
Před pátečním startem prvního mezinárodního letu ze Švýcarska do Belgie. © Solar Impulse, Jean Revillard, Rezo.ch
Letělo ze se švýcarského letiště Payerne do Bruselu. © Solar Impulse, Jean Revillard, Rezo.ch
Letělo ze se švýcarského letiště Payerne (mapa) do Bruselu. © Solar Impulse, Jean Revillard, Rezo.ch
Dvě hlavní postavy stojící za projektem Solar Impulse: Bertrand Pickard a André Borschberg, který tento let pilotoval. © Solar Impulse, Jean Revillard, Rezo.ch
Dvě hlavní postavy stojící za projektem Solar Impulse: Bertrand Pickard a André Borschberg, který tento let pilotoval. © Solar Impulse, Jean Revillard, Rezo.ch
A už to letí. Letounu pro vzlet stačí rychlost 35 km/h, proto ho může doprovodit i cyklista. © Solar Impulse, Jean Revillard, Rezo.ch
A už to letí. Letounu pro vzlet stačí rychlost 35 km/h, proto ho může doprovodit i cyklista. © Solar Impulse, Jean Revillard, Rezo.ch
Nad Bruselem, vpravo si všimněte známého Atomia. © Solar Impulse, Jean Revillard, Rezo.ch
Nad Bruselem, vpravo si všimněte známého Atomia. © Solar Impulse, Jean Revillard, Rezo.ch
Těsně před přistáním. Letoun vzlétl v 8.40 ráno a přistál v 21.39 h, let na trase 630 km mu bez minuty trval 13 hodin. Bez špetky paliva. © Solar Impulse, Jean Revillard, Rezo.ch
Těsně před přistáním. Letoun vzlétl v 8.40 ráno a přistál v 21.39 h, let na trase 630 km mu bez minuty trval 13 hodin. Bez špetky paliva. © Solar Impulse, Jean Revillard, Rezo.ch
Průměrná rychlost byla 50 km/h, průměrná výška 1 828 m. © Solar Impulse, Fred Merz, Rezo.ch
Průměrná rychlost byla 50 km/h, průměrná výška 1 828 m. © Solar Impulse, Fred Merz, Rezo.ch
Tyto obrázky jsou už starší, z prvních testovacích letů. © Solar Impulse, Stéphane Gros
Tyto obrázky jsou už starší, z prvních testovacích letů. © Solar Impulse, Stéphane Gros
I když Solar Impulse váží jako osobní auto, potřebuje ranvej standardní šířky. © Solar Impulse, Stéphane Gros
I když Solar Impulse váží jako osobní auto, potřebuje ranvej standardní šířky. © Solar Impulse, Stéphane Gros
Velkorysá směrovka a výškovka. © Solar Impulse, Jean Revillard, Rezo.ch
Velkorysá směrovka a výškovka. © Solar Impulse, Jean Revillard, Rezo.ch
Dvoulistové vrtule o průměru 3,5 m jsou připraveny na 200 až 4 000 otáček za minutu. © Solar Impulse, Jean Revillard, Rezo.ch
Dvoulistové vrtule o průměru 3,5 m jsou připraveny na 200 až 4 000 otáček za minutu. © Solar Impulse, Jean Revillard, Rezo.ch
Dlouhé tělo Solar Impulse tvoří příhradová konstrukce z uhlíkových vláken. © Solar Impulse, Fred Merz, Rezo.ch
Dlouhé tělo Solar Impulse tvoří příhradová konstrukce z uhlíkových vláken. © Solar Impulse, Fred Merz, Rezo.ch
Křídla mají rozpětí 63,40 m, a to jde zatím jen o zkušební prototyp. Letoun, se kterým se poletí kolem světa, bude ještě větší. © Solar Impulse, Jean Revillard, Rezo.ch
Křídla mají rozpětí 63,40 m, a to jde zatím jen o zkušební prototyp. Letoun, se kterým se poletí kolem světa, bude ještě větší. © Solar Impulse, Jean Revillard, Rezo.ch
Pohled do kabiny, zřejmě ještě ve stavu před přidáním krytu. © Solar Impulse, Stéphane Gros
Pohled do kabiny, zřejmě ještě ve stavu před přidáním krytu. © Solar Impulse, Stéphane Gros
Většinu přístrojů známe z běžných letadel. K čemu ale slouží dlouhá lišta v horní části? Má asi něco společného s elektrickou energií – akumulátory, solárními články. © Solar Impulse, Stéphane Gros
Většinu přístrojů známe z běžných letadel. K čemu ale slouží dlouhá lišta v horní části? Má asi něco společného s elektrickou energií – akumulátory, solárními články. © Solar Impulse, Stéphane Gros
Solar Impulse jde na přistání. Přední podvozek by měl být při letu sklopený, v pátek byl ale celou cestu ve svislé poloze. © Solar Impulse, Reuters, Pool, Thierry Roge
Solar Impulse jde na přistání. Přední podvozek by měl být při letu sklopený, v pátek byl ale celou cestu ve svislé poloze. © Solar Impulse, Reuters, Pool, Thierry Roge
Do hangáru se jednoduše odtáhne. © Solar Impulse, Fred Merz, Rezo.ch
Do hangáru se jednoduše odtáhne. © Solar Impulse, Fred Merz, Rezo.ch
Vidíte opět tu svítící lištu v horní části přístrojového panelu? © Solar Impulse, Jean Revillard, Rezo.ch
Vidíte opět tu svítící lištu v horní části přístrojového panelu? © Solar Impulse, Jean Revillard, Rezo.ch
André Borschberg v kokpitu. © Solar Impulse, Jean Revillard, Rezo.ch
André Borschberg v kokpitu. © Solar Impulse, Jean Revillard, Rezo.ch
Do Solar Impulse se nastupuje vysokozdvižnou plošinou, jen tak ze země to není možné. © Solar Impulse, Stéphane Gros
Do Solar Impulse se nastupuje vysokozdvižnou plošinou nebo v nejhorším stačí žebřík. Jen tak ze země to není možné. © Solar Impulse, Stéphane Gros
Romantika… © Solar Impulse, Fred Merz, Rezo.ch
Romantika… © Solar Impulse, Fred Merz, Rezo.ch
Ještě jednou vedle sebe: André Borschberg a Bertrand Pickard. Jestli vám jméno druhého připomíná batyskaf a balón do stratosféry, jste na správné cestě – Bertrand jde v tradici svého otce Jacquese a děda Augusta. © Solar Impulse, Stéphane Gros
Ještě jednou vedle sebe: André Borschberg a Bertrand Pickard. Jestli vám jméno druhého připomíná batyskaf a balón do stratosféry, jste na správné cestě – Bertrand jde v tradici svého otce Jacquese a děda Augusta. © Solar Impulse, Stéphane Gros
Rozpětí křídel jako Airbus A340 © Solar Impulse, Le Truc
Rozpětí křídel jako Airbus A340 © Solar Impulse, Le Truc

Nejčtenější