Rostlinná zmrzlina z Fraunhoferových laboratoří

14. 7. 2011  |  Marek Lutonský  |  Věda

Jakoby nestačil rostlinný margarín, náhražka másla, a směs s děsivým názvem rostlinná šlehačka, která s původní potravinou nemá nic společného. Vědci z Fraunhoferových laboratoří uvařili také rostlinnou zmrzlinu.

Tak dobře, musíme uznat, že řada lidí nesnáší mléčné výrobky, laktózu nebo jiné látky, a pro ně jsou podobné potraviny doslova spásou. Nová zmrzlinářská firma Lupinesse směs ve čtyřech příchutích už prodává v několika německých obchodech. Zmrzlina je prý dobrá, a to neobsahuje ani špetku laktózy, lepku, cholesterolu, živočišných proteinů nebo tuku.

Vědci se snažili rostlinnou zmrzlinu vytvořit už v devadesátých letech. Její chuť a konzistence se ale znatelně lišila od toho, co si pod zmrzlinou představujeme. Tajnou zbraní se stala rostlina lupina mnoholistá (vlčí bob mnoholistý), jejíž semena obsahují proteiny, a ty jsou základem pro krémovitou hmotu.

Kdybych nevěděl, že se jedná o rostlinnou zmrzlinu, tak mi to asi nepřijde, teď v ní ale vidím margarín. Foto: Fraunhofer Labs
Kdybych nevěděl, že se jedná o rostlinnou zmrzlinu, tak mi to asi nepřijde, teď v ní ale vidím margarín. Foto: Fraunhofer Labs

Měl už někdo možnost květinovou zmrzku ochutnat?