Zprocesovaný život

J. PETR  P. DOBROVSKÝ  |  Technika

Zprocesovaný život

Processing je otevřený programátorský jazyk postavený pro práci s grafickými daty a hudbou. Jedním z největších přínosů je, že se na jeho vývoji podílí přímo avantgardní umělci, kteří zkoušejí s vývojářskými pomůckami experimentovat. Ostatně, vyzkoušejte si sami na adrese www.processing.org. Výhoda systému spočívá v zobrazování prováděných operací v reálném čase. Jedním z uživatelů Processingu je i Robert Hodgin (www.flight404.com), který Processing využil pro renderování obskurních částečkových objektů, které reagují na hudbu. Objekty vypadají jako něco mezi vesmírným jevem a mikroskopovým záběrem z života buněk v lidském těle. Počet částic nebo partiklů je v jeho videích přibližně dvacet tisíc a pozorovat, jak reagují na hudbu, je magický až transcendentální zážitek. Proto Hodginovy experimenty s Processingem stojí za zhlédnutí – pakliže je nenaleznete na jeho blogu, zkuste www.vimeo.com/flight404.

Cry of the Infected

Jmenuji se John a ve volném čase zabíjím oživlé mrtvoly. Také se jim říká zombie. Dost často to dělám v Boxhead: The Zombie Wars (http://tinyurl.com/38pazf), ale teď je nová šance! Cry of the Infected. Stačí jen stáhnout vstupního klienta na adrese cyborgarm. com a další zrůdy budou hynout! Ale co to? Já nezabíjím zombie? Ne? Ne?! Já jsem, proboha, zombie! A jmenuji se Robert… Autoři povedené nezávislé 3D akce se možná nechali inspirovat filmem Legenda, kde Will Smith bojuje se zombivci projevujícími lidské city, a svého hrdinu vybavili v nové hře upřímnou láskou ke ztracené manželce a ještě upřímnější nenávistí k vládním jednotkám, které se ho snaží zabít. Nahlížíme tu na situaci obráceně: namísto toho, abychom se vžívali do zabijáka monster, hrajeme za monstrum a musíme zabíjet lidi. Je to ošklivé a neetické? Ale no tak. I zombie mají v dnešním popkulturním světě právo na vlastní názory a hlubší psychologickou charakterizaci.

Nejčtenější