Virtuální válka hraček

P. PROŠEK  |  Technika
Virtuální válka hraček

Uprostřed potemnělé místnosti stojí na stráži statečný igráček, sám samotinký jako kůl v plotě. Jen malý střapatý klučina s podivnými brýlemi na pihovatém nosíku ví, že tento umělohmotný borec má situaci pod kontrolou. Zpod postele se neslyšně plíží parta nelítostných útočníků v čele s roztomilým legáčkem, jemuž sekunduje plyšový Pikaču s přísavkou.

Plantážníci už jsou zase na lovu, je na čase vytáhnout „bezbolestnou“! Že nám v redakci už konečně přeskočilo? Chyba lávky, to jsme jen omrkli úchvatný projekt jednoho mladého francouzského designéra. Jmenuje se Frantz Lasorne a již nějaký ten pátek si pohrává s myšlenkou spojení virtuálního světa videoher s tradičními hračkami, k nimž si děti i dospělí vytvářejí citové vztahy, ať už jde o figurky pohádkových hrdinů nebo věrné modely tanků z druhé světové války.

Lasorne navazuje na výzkum Tronda Nielsena (tzv. Augmented Reality Gaming) a vytváří vlastní podobu hraček nové generace, která je bezpochyby zajímavá pro všechny věkové kategorie. Velmi důležitým prvkem jsou brýle, jimiž hráč sleduje obyčejné hračky, které však v zobrazovaném uživatelském prostředí rázem získávají vlastní arzenál zbraní, nové schopnosti i základní životní funkce. Herní systém dokáže reagovat i na další okolní předměty.

Ty lze v rámci taktických bojů využít třeba jako prostředek ke krytí před nepřátelskou přesilou. Pakliže se ještě více zasníme, hráči by si v podstatě mohli vytvářet vlastní bitevní scénáře, navrhovat nové objekty a prostřednictvím internetu je sdílet s ostatními. Pevně věříme, že se podobného spojení reálného a virtuálního světa hraček jednou skutečně dočkáme.

Nejčtenější