Silniční maličkosti

JAN HORČÍK  |  Auta
Silniční maličkosti

Jezdit do práce v automobilu velikosti buldozeru bude pravděpodobně co nevidět dost mimo. Koncepty pro město připomínají spíše přerostlé hračky.

1) Mikroelektromobil do města – Toyota FT-EV II

Autosalon v Tokiu přinesl spoustu zajímavých novinek. Mezi nimi i druhou verzi elektromobilu značky Toyota. Je překvapivě ještě menší než aktuálně prodávané miniautíčko Toyota iQ. Na jedno nabití dokáže FT-EV II ujet 90 km maximální rychlostí 100 km/h. Když se hodně uskromní, vejdou se do něj údajně až čtyři dospělí Japonci. Zajímavé je, jak Toyota ke konceptu přistupuje. Interiér auta je navržen tak, aby fungovalo zároveň jako komunikační nástroj.

2) Futuretro, jak má být – Honda EV-N

Svůj elektromobil předvedla v Tokiu také Honda a rozhodně bylo na co koukat. Její opět miniaturní elektrické autíčko připomíná ze všeho nejvíc staré fiaty nebo trabanty. Přitom je ale nadupané nejnovějšími technologiemi, a to včetně unikátní elektrické jednokolky UX-3 připevněné na dveřích. Doufejme, že alespoň stahování okének bude elektrické, a ne manuální jako u elektromobilu VW E-Up. Bližší informace o dojezdu nebo výkonu Honda zatím nezveřejnila.

3) Květinové dítě z Francie – Renault Twizy Z. E.

Francouzi jedí šneky, žáby, jezdí na skútrech a dělají prapodivná auta. Jako třeba Renault Twizy Z. E., předvedený ve Frankfurtu jako jeden ze čtyř elektromobilů značky Renault. Jde o skutečně futuristické, barevné dílko, které by stěží zvládl vymyslet i Japonec na LSD. A přitom se Renault netají tím, že za pár let chce něco podobného doopravdy prodávat! My říkáme o. k. a těšíme se, až se v tomhle květinovém vozítku budeme moct na ulici předvést!

4) (Ne)bezpečný elektroskútr – BMW C1-E

BMW C1 je starší typ skútru od BMW, který vynikal kabinkou pro řidiče, bepečnostními pásy a dalšími opatřeními pro zvýšení bezpečnosti. V rámci evropského projektu pro zvýšení bezpečnosti motocyklové dopravy nyní BMW představilo vylepšený model BMW C1-E, jehož hlavní předností je pohon na elektřinu. Bavorská automobilka si elektropohon licencovala od společnosti Vectrix, baterie jsou vlastní.

5) S kniplem po Japonsku – Nissan Land Glider

Volkswagen ve Frankfurtu ukázal svou jezdící kapku se spotřebou 1,38 litru na 100 km. Nissan v Tokiu předvedl svůj Land Glider se spotřebou 0 l/100 km. Jezdí totiž na elektřinu! Úžasné uzounké auto pro maximálně dva cestující se řídí kniplem a tím, že se v něm prostě do zatáčky nakláníte podle potřeby. Prý to přináší úžasné pocity z jízdy. Futuristická hračka, která jako kdyby vypadla z nějakého japonského anime, ale nezůstává osamělá. Že by budoucnost osobní dopravy?

Nejčtenější