Opel Astra - Baby Insignia

ZDENĚK ODEHNAL  |  Auta
Opel Astra

Automobilka Opel se v současnosti potýká s existenčními problémy a brzy změní majitele – zbankrotovanou mateřskou korporaci General Motors nahradí nejspíše společnost Magna Steyr International a finanční ústav Sberbank. A tak vývojové práce na nové, v pořadí již čtvrté generaci kompaktu Astra nepřijdou vniveč.

Právě tento model nižší střední třídy je pro automobilku s bleskem ve znaku velmi důležitý, neboť se ročně vyrábí v půl milionu exemplářích. To představuje více než třetinu všech vozů, které opouštějí výrobní kapacity firmy Opel a britské sesterské značky Vauxhall dohromady. Světová premiéra nového provedení vozu Astra je naplánována na podzimní autosalon IAA 2009 ve Frankfurtu, ale už nyní jsou známy jeho tvary i podrobnosti o motorech a výbavě. Jak je patrné na první pohled, Astra se designově přibližuje většímu a žádanému vozu Insignia. Dokonce již získala přezdívku „Baby Insignia“.

Z uvedeného modelu přebírá řadu technických vymožeností, které se v dané kompaktní třídě objevují poprvé. Jde kupříkladu o mechanotronický podvozek FlexRide se třemi režimy nastavení (Standard, Sport a Tour) podle řidičského stylu. Nová Astra dále dostala do vínku bi-xenonové hlavní světlomety AFL+ (Advanced Forward Lightning), jejichž intenzita a dosah se mění podle aktuální jízdní situace. Za pozornost také stojí kamera Opel Eye, která snímá dopravní značení a upozorní pána volantu na náhlé vybočení vozu z přímého směru.

Pro čtvrtou generaci Astry byla připravena na výběr pestrá paleta typů motorů. Žhavou novinkou mezi nimi je přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.4 Turbo s výkonem 103 kW (140 k). Jinak bude zákazník mít k dispozici ještě tři benzinové motory se zdvihovým objemem do 2,0 litru a výkonem 118 kW (160 k). A nejen to, v nabídce nebudou chybět ani čtyři typy turbodieselů řady CDTI s přímým vstřikováním nafty do válců Common Rail o výkonu od 70 kW (95 k) do 118 kW (160 k).

Nejčtenější