Nissan Murano: Nejen futuristický vzhled

ZDENĚK ODEHNAL  |  Auta
nissan

V této době přichází zbrusu nové Murano druhé generace. Kromě inovovaného stylingu karoserie nabízí zdokonalenou pohonnou soustavu i vymoženosti zvané Business Class. Již úvodní provedení sportovně rekreačního vozu Murano se od svých soupeřů jiných značek lišilo neotřelým, ba přímo futuristickým designem dvouprostorové karoserie. Druhá generace ale jde ještě dál.

nissan

Stylisté Nissanu se nebáli prohloubit její výlučnost a individualitu. Zvlášť patrné to je, ostatně jak jinak, na příďové partii s možná až příliš agresivně vyhlížející maskou chladiče. Ale ani záď tohoto pětimístného automobilu o celkové délce téměř 4,8 metru není nudná. A konečně, nové Murano si při pohledu z boku nezadá s běžným „silničním“ kombíkem. Designéři se totiž nesnažili za každou cenu zdůraznit sportovně rekreační charakter vozu třeba bočními ochrannými lištami. To, že se Murano nebojí terénu, naznačují snad jen velká 20palcová kola, opatřená navíc efektními litými disky.

V kabině je útulno

Automobil Murano druhé generace dostal rovněž zcela přepracovaný interiér s nově navrženou přístrojovou deskou a středovou konzolou, jakož i sedadly. Cílem ale nebylo šokovat extravagantní architekturou kabiny. Stylisté Nissanu naopak položili důraz na kvalitu zejména použitých plastových a kožených materiálů a výrobního zpracování. Posádku ovšem hýčká také bohatá výbava ve stylu Business Class. Zahrnuje kupříkladu zábavní systém DVD s devítipalcovou obrazovkou, značkovou audiosoupravu Bose s 11 reproduktory či přípojku iPod.

nissan

Řidič se již nemusí při spouštění motoru namáhat otáčením klíčku ve spínací skříňce, protože má k dispozici tlačítkový systém PBI (Push Button Ignition). A co víc, prostor za automobilem mu zobrazuje kamera. Murano lze na přání vybavit sofistikovaným navigačním systémem NavTraffic.

Bezestupňová převodovka

Pohon nového vozu Murano má na starost zdokonalený zážehový vidlicový šestiválec nedávno oceněné řady VQ. Má zdvihový objem 3,5 litru a ventilový rozvod DOHC, přičemž jeho maximální výkon činí 197 kW (265 k). Ještě zajímavější je ale specialita Nissanu: bezestupňová samočinná převodovka Xtronic CVT (Continuously Variable Transmission) druhé generace. Spolupracuje s adaptivním systémem ACS (Adaptive Shift Control), jenž změnu převodů přizpůsobí stylu jízdy konkrétního řidiče. Murano se vyznačuje tzv.inteligentním pohonem všech kol a v jeho výbavě pochopitelně nechybí elektronické systémy jako například protiprokluzový nebo pro řízení jízdní dynamiky.

nissan

Nejčtenější