Monstra oceánů 3D

redakce  |  Technika

Už z názvu je patrné, že je doba obřích plazů pro 3D zpracování velmi vděčným tématem. Tentokrát neprovedli autoři diváky pevninami ovládanými dinosaury, ale vzali si za inspiraci dávný podmořský svět.

servis

Křídový oceán obývali tvorové možná ještě podivnější než souš. Po rychlém vysvětlení vývoje planety a pohybu kontinentů se film zaměří na několik paralelně vyprávěných příběhů. Epizody objevování zkamenělin se prolínají s životním příběhem samičky ryboještěra druhu Dolichorhynchops osborni. Sledujeme ji od okamžiku narození přes setkání s dlouhokrkými plesiosaury, bezkřídlými rybožravými ptáky Hesperornisy a monstry hlubokých moří až po okamžik smrti.

Trojrozměrné prostředí oceánu plného zubatých nestvůr zpracování 3D svědčí. Proplouvání rybími hejny i mračny medúz je stejně fascinující, jako cvakání obřích čelistí. Hrané sekvence vnášejí do filmu nenásilně představu skutečných rozměrů prehistorických tvorů. Výsledkem je poutavá a přitom i poučná podívaná.

„Nejkrásnější a nejhlubší pocit, jaký může člověk zažít, je poznat tajemno. To je základním principem náboženství, stejně tak jako veškerého seriózního úsilí v umění a ve vědě.“ Albert Einstein