Mercedes-Benz Concept Fascination

ZDENĚK ODEHNAL  |  Auta

Ve stylu shooting brake..

Mercedes-Benz Concept Fascination

Mercedes-Benz Concept FASCINATION Ve stylu shooting brake

Automobilka s trojcípou hvězdou ve znaku se rozhodla svou studií Concept FASCINATION přispět do kategorie vozů označované shooting brake.

Mercedes-Benz Concept Fascination

Jde o automobily, jejichž karoserie svými tvary připomíná sportovně střižené kupé a zároveň praktické kombi. V případě vozu Mercedes-Benz je to navíc sofistikovaná technika a nejkvalitnější materiály.

DŮRAZ NA CHARISMA

Mercedes-Benz Concept Fascination

Studie Concept FASCINATION

naznačuje, jak by mohlo vyhlížet budoucí modelové provedení vozu Mercedes- Benz třídy E. Na přední partii s rozměrnou maskou chladiče a značkou výrobce vzbuzují pozornost zdvojené hlavní světlomety s nejmodernější technikou LED, které navíc mají téměř kosočtvercový tvar. Vlivem absence středního sloupku má posádka nerušený výhled z bočních oken. Záď je vybavena skupinovými svítilnami z LED diod. Jinak designéři vsadili u třídveřové karoserie tohoto konceptu na kontrast ostrých hran a rovných ploch. Jeho sportovní punc podporují zvýrazněné blatníky kol s efektními dvacetipalcovými litými koly.

EKONOMICKÝ I EKOLOGICKÝ

Pod protáhlou kapotou studie Concept FASCINATION se činí zbrusu nový turbodiesel BlueTEC. Tento čtyřválec dostal do vínku vysokotlaký systém přímého vstřiku nafty (common- rail) čtvrté generace, jenž se oproti svým předchůdcům vyznačuje zvýšeným vstřikovacím tlakem. To má ekonomický i ekologický přínos: přispívá totiž k menší spotřebě paliva. Motor dále dostal dvoustupňové přeplňování a ze zdvihového objemu 2,2 litru vyvíjí největší výkon 150 kW (204 k), přičemž roztáčí zadní kola konceptu ve spolupráci s pětistupňovou samočinnou převodovkou. Výrobce nezveřejnil údaje o jízdní výkonnosti, avšak ta bude jistě na patřičné úrovni. Ve výbavě tohoto konceptu dále nechybí ani systém jízdní stability Agility Control, jenž kromě jiného dokáže samočinně regulovat tuhost tlumičů podvozku.

UNIKÁTNÍ ZAVAZADELNÍK

Kabina studie Concept FASCINATION pojme řidiče a tři spolujezdce, přičemž každý z nich má k dispozici pohodlné křeslo. Interiér budí pozornost rovněž perfektním výrobním zpracováním, které umocňuje použití jen těch nejkvalitnějších kožených či textilních materiálů. Palubní deska působí vzhledem k vnějším tvarům konceptu možná až příliš konvenčně a nenápaditě, ale to neplatí pro obří zavazadelník o ploše 1 m2. Trojdílný úložný prostor kryje podlážka z ušlechtilého dřeva, opatřená hliníkovými kolejničkami. Na ně pak lze umístit skleněný stolek, jenž je doplněn držáky na láhve třeba se šampaňským. Pohodlný přístup do této partie zajišťují nahoru výklopné dveře.

NISSAN 370Z

Mercedes-Benz Concept Fascination

Další švihák série Z

Aerodynamický elegán od japonské automobilky Nissan přichází do nesprávné doby.

Nissan 370Z nevnáší do své třídy žádné stylistické extravagance. Ba naopak – charakterizují jej klasické rysy kupátek: poměrně dlouhá přední partie s elegantně splývající zádí. Plavné linie „kabátu“ s oblými tvary dokazují, že návrháři automobilky Nissan dbali rovněž na co nejpříznivější aerodynamiku vozu. Pečlivě propracován je také jeho interiér, kterému dominují rozměrné přístroje s efektními černými číselníky a bílými stupnicemi s červeným podsvícením. Zvlášť půvabná je trojice malých ukazatelů na středové konzole, ve které nechybí rozměrný displej s ovládáním palubního klimatizačního, navigačního a zábavního systému.

Model 370Z má zážehový vidlicový šestiválec se zdvihovým objemem 3,7 litru, jenž poskytuje výkon 247 kW (332 k). Zadní kola kupé pohání přes šestistupňovou ručně řazenou převodovku, kterou lze v rámci příplatkové výbavy nahradit dvojspojkovým „automatem“ se sedmi stupni. Sériové exempláře Nissanu 370Z se v těchto dnech již prodávají v USA a do Evropy by měly přijít během letošního jara až léta. Otázka ale je, zda se tento švihák na čtyřech kolech narodil do správné doby.

Nejčtenější