Je pravda, že pití kávy může způsobit smrt?

|  
zrnko kávy

Pití kávy sice může způsobit smrt, ovšem pouze v případě, kdy rychle za sebou vypijete osmdesát až sto šálků. Konzumace jednoho nebo dvou šálků kávy denně může být naopak zdraví prospěšná. Podle studií získávají Američané převážnou část antioxidantů právě díky její pravidelné konzumaci. Hned za kávou stojí v žebříčku nejoblíbenějších zdrojů antioxidantů černý čaj.

Káva dokáže tlumit bolest svalů po fyzické námaze. Množství kofeinu, potřebné pro dosažení pozitivního efektu, jsou dva šálky kávy. Studie ale byla provedena pouze u lidí, kteří kávu nekonzumují pravidelně. Vytříbenost chuti kávy závisí na způsobu její přípravy. Káva se nejprve svaří, poté je opražena. Z namletých zrn se připravuje samotný nápoj. Při pražení se olej v kávových zrnech zahřívá.

Čím více oleje zrna obsahují, tím je káva kvalitnější a chuť silnější. Obsah kofeinu závisí na době louhování kávy v horké vodě. Espreso má tedy nižší obsah kofeinu než klasická káva. I káva bez kofeinu obsahuje kofein. Jeho množství v deseti šálcích kávy bez kofeinu odpovídá obsahu kofeinu v jednom až dvou šálcích běžné kávy. Při výrobě kávy bez kofeinu jsou používány chemické látky. Kávová zrna jsou napařována, kofein se tak dostane na povrch, poté je ze zrn omyt metylenchloridem.

Nejčtenější