Hráči v královském letectvu

M. Tůma  P. PROŠEK  P. TOMEK  |  Počítače
Reaper

Hráči v královském letectvu

Chcete pilotovat dálkově ovládaný letoun Reaper? Hrajte letecké simulátory a možná se na vás usměje štěstí v britském královském letectvu (RAF). Podle podplukovníka Richarda McMahona nejsou v tomto případě zapotřebí špičkoví piloti, jejichž trénink vyjde na miliony liber. Letouny Reaper s laserově naváděnými bombami a raketami vzduch-země údajně mohou na dálku ovládat i méně zkušení piloti, kteří prošli základním třicetihodinovým tréninkem. Zajímavý je především fakt, že podle výzkumu jsou k takovému účelu mnohem vhodnější hráči videoher než zkušení armádní specialisté. Britské královské letectvo sice ušetří na nákladném výcviku, ale dokáže člověk po základním tréninku odpálit rakety na živé cíle?

Ohrožený druh

Uspokojit potřeby všech videoherních nadšenců není v současné době vůbec jednoduché. Základní dělení hráčů na skalní (hard) a příležitostné (casual) již není tak černobílé, jak tomu ještě před několika lety bylo, a je třeba počítat s početnou skupinou tzv. hard casual. Tu definoval bývalý redaktor zahraničního magazínu Newsweek – N‘Gai Croal – a zařadil do ní hráče, kteří s příchodem dospělosti neztratili nadšení pro virtuální světy, ale každodenní povinnosti jim jednoduše nedovolují věnovat své zálibě tolik času jako ve zlatých studentských letech.Takoví fandové mají stále stejný zájem, ale jiné herní potřeby, které se zároveň zásadně liší od potřeb příležitostných hráčů, na něž se zaměřuje společnost Nintendo s konzolí Wii.

Krabice se nevzdávají

Přestože počet zájemců o digitální distribuci postupně narůstá, poslední výzkum americké společnosti NPD Group dokazuje, že hráči stále preferují tradiční krabicové verze her. Tři čtvrtiny dotázaných se přiklánějí ke krabičkám, jež si mohou osahat a uložit do své sbírky. Více než polovina hráčů (58 %) si nikdy nestáhla žádnou hru, ale 65 % by raději volilo digitální verzi, kdyby byla o 10 % levnější než hra v krabičce. Z výzkumu dále vyplývá, že pro více než tři čtvrtiny (77 %) z hráčů, kteří vyzkoušeli digitální distribuci, byla digitální verze hry stejně dobrá jako ta krabicová. Zástupce obchodního řetězce GameStop nepředpokládá, že by k plnému rozkvětu digitální distribuce došlo v příštích deseti až patnácti letech. Její zastánci jsou však toho názoru, že se tak stane mnohem dříve.

Nejčtenější