GRACE - Mezi elektromotorkou a elektrokolem

JAN HORČÍK  |  Technika
Grace

Jedním z největších producentů elektrických kol a skútrů je dnes Čína. Po designové a často i funkční stránce je však tamní produkce mírně řečeno „problematická“. Kdo chce sehnat v obou ohledech zaručeně kvalitní výrobek, zamíří proto obvykle do Německa. Tamní konstruktéři se nebojí experimentů.

Problém je, že se občas neumějí rozhodnout. Má to být ještě elektrokolo, nebo už elektromotorka? A jaký je vlastně rozdíl? Tvůrčí dílna z Berlína právě představila svou novinku jménem GRACE. Ačkoli tak na první pohled vypadá, není to prý elektrokolo. Autoři o hybridu říkají, že jde o „e-motorku“.

GRACE je vybaven elektromotorem o výkonu 1,3 kW a díky lithium-iontovým bateriím ujede až 40 kilometrů maximální rychlostí 45 km/h. Ve skutečnosti to vytáhne až na 55 km/h, nižší rychlost je však dána zákonem. Přední i zadní kolo je osazeno kotoučovými brzdami. Baterie jsou umístěny uvnitř hliníkového rámu.

Motor zase v zadním náboji. „Mohou jet stejně rychle jako elektrické skútry nebo menší motorky, ale na rozdíl od nich jsou mnohem menší a lehčí. Můžete si je vzít do vlaku, auta nebo třeba do letadla bez větší námahy,“ komentují konstruktéři GRACE. Jeden parametr, kterým se GRACE snadno vyrovná své konkurenci a dokonce ji předhoní, je cena. Pořídit se dá za úctyhodných 5877 eur. Náklady na ujetý kilometr jsou ale zase velmi mírných 0,15 Kč

Nejčtenější