Dinosauři: Giganti Patagonie 3D

PETR TOMEK  |  Technika

„Nejlepším prorokem budoucnosti je minulost.“ George Gordon Byron

dinosauři

Do třírozměrných projekcí opět vtrhli dinosauři. Tentokrát jde o málo známé druhy obývající pusté planiny dnešní Patagonie, kterou stejně jako tenkrát ještě ve vlhčích oblastech pokrývají lesíky starodávných araukárií. Filmem provází diváky paleontolog Rodolfo Coria. Projdete se s ním po místech, kde dinosauři zanechali své zkamenělé stopy. Setkáte se s obrovitými Argentinosaury, se strašlivými dravými Giganotosaury, proti kterým vypadá i slavný Tyranosaurus rex celkem neškodně.

dinosauři

(Ty kupodivu uvidíte také v roli starostlivých rodičů). Krátce zavítáte pod hladinu na setkání s mořským netvorem Liopleurodonem a dokonce se proletíte na křídlech Quetzalcoatla – pterosaura s rozměry malého dopravního letadla. Budete svědky zániku dinosaurů při pádu gigantického meteoritu. Přesto Giganti Patagonie neohromí diváky tak, jako jiné 3D tituly na dinosauří téma. Je to tím, že velkou část filmu vyplňují průlety nad patagonskou krajinou. Přes její nádhernou barevnost se začne divák po chvíli ptát, kde jsou tedy ti dinosauři. Také informací a samotného děje je ve filmu nějak méně. Zato některá ze zvířat dostávají trochu přehnaně zdrobnělá jména. Snad jimi chtěli tvůrci oslovit především nejmladší diváky. Odborníci zase kritizují faktickou nepřesnost, hlavně ve vzájemné velikosti obřích tvorů. Přes tyto výhrady se dokonce i oni shodují na tom, že film za návštěvu rozhodně stojí. Zvláště, pokud vědomosti vašeho potomka o dinosaurech už dosáhly takové úrovně, že jen stěží hledáte druhy, které by neznal. Ale také pro ten úchvatný pohled na vyprahlou druhohorní Patagonii.

Hodnocení: ****