Děti a násilí ve hrách

J. PETR  P. PROŠEK  |  Počítače

BioShock jako film

BioShock

Oceňovaná akce BioShock se řadí k nepočetné skupině her, jež lze bez nadsázky označit za umělecká díla. Výlet do podmořského města Rapture je výjimečným zážitkem, který by si neměl nechat ujít žádný fanda videoher. O to ostřeji bude sledován chystaný film Universal Pictures, kterého se jako režisér ujal Gore Verbinski, podepsaný pod úspěšnou trilogií Piráti z Karibiku.

Filmový BioShock zatím nemá ofi ciálně stanovenou premiéru, ale předběžně se počítá s rokem 2009 či 2010. Sám režisér si pochvaluje silný příběh videoherního BioShocku a jeho velký filmový potenciál.Otázkou však zůstává, nakolik se Verbinskému podaří zachytit dech beroucí dystopickou atmosféru podmořského města.

Děti a násilí ve hrách

Dva harvardští psychologové Lawrence Kutner a Cheryl Olson zkazili náladu všem zahraničním politikům, kteří na boji proti násilí ve hrách zakládají svoji kariéru. Po několika letech totiž došli k závěru, že hraní násilných titulů nemá na děti žádný zásadní vliv. Výzkumu se zúčastnilo 1200 dobrovolníků, kteří se pustili do akčního GTA i pohodové simulace The Sims, a ani hraní odsuzovaného „gétéáčka“ jejich chování nijak nezměnilo. Některé děti předváděly pouze hranou agresi, stejně jako po zhlédnutí filmu s tematikou bojových umění.Zmiňovaní odborníci jsou rovněž přesvědčeni, že videoherní seance mají pozitivní efekt na mozek.

Zábava v armádě

Společnost iRobot patří ke klíčovým partnerům americké armády v programu vývoje bojových systémů budoucnosti a jedním z nejnovějších přírůstků do hi- tech rodinky je malý robotek bez posádky – SUGV (Small Unmanned Ground Vehicle). Může asistovat vojákům v riskantních situacích či prozkoumávat trosky zřícených budov, s ovládáním podobným jako u videohry od Nintenda. V armádě se stále častěji objevují systémy, jež čerpají z videoherní oblasti.

Nejčtenější