Co to je aeroponie?

redakce  |

Co to je aeroponie?

aeroponie

Aeroponie je odvětví hydroponie, tedy pěstování rostlin bez půdy. V hydroponii se zpravidla používá netečný substrát k ukotvení kořenů rostliny a kořeny jsou i s ním ponořeny do živného roztoku.Aeroponie naproti tomu používá zavěšení za stonek a kořeny visí volně ve vzduchu. Živný roztok je do vzduchu pod rostlinou rozprašován soustavou trysek a ke kořenům se dostává ve formě aerosolu. Hlavní výhodou aeroponie je zlepšení dýchání kořenů rostlin. Aeroponické kultury se vyznačují rychlým růstem.Perspektivy pro aeroponické pěstování je třeba vidět ve šlechtění laboratorních kultur, léčivých rostlin, ale také v pěstování ovoce a zeleniny v zemědělsky nevhodných oblastech včetně vesmíru a mimozemských kolonií. Proto se aeroponií zabývá i NASA.

Jakým způsobem funguje taser?

taser

Tasery neboli dálkové elektrické paralyzéry vypadají jako klasické pistole, namísto kulek však používají stlačený vzduch, s jehož pomocí se vystřelí dvě malé kovové šipky, tzv. sondy, které jsou s přístrojem propojeny vysokonapěťovým izolovaným drátem. Když tyto sondy zasáhnou cíl, pustí do něj tímto drátem impulzy o síle 50 000 V, tzv. taser vln či T-vln, které pulzují dvacetkrát za vteřinu. Síla a frekvence takové rány má přerušit nervové signály chodící do i ze svalů.Zasažený člověk začne mít nekontrolovatelné křeče a upadne na zem. Policisté sice tvrdí, že takový zásah nezpůsobuje žádné trvalé následky, nicméně ke zranění může dojít už následkem pádu. Proti tvrzení o bezpečnosti této zbraně hovoří také již několik mrtvých, kteří střet s ní nepřežili.