Citroën DS3 - Sázka na legendu

ZDENĚK ODEHNAL  |  Auta
Citroën DS3

Automobilka Citroën nedávno představila prvního člena zbrusu nové řady, model DS3. Písmena v jeho označení mají světu připomenout nevšední automobil DS s mnoha nej: od nezaměnitelného stylingu až po hydropneumatické pérování podvozku se samočinnou regulací výšky podle rychlosti jízdy. „Dé-esko“ se v letech 1955 až 1975 vyrobilo v 1,5 milionu exemplářích a nesmělo chybět v snad žádném z tehdejších francouzských filmů včetně Fantomase.

Z jeho proslulosti má nyní těžit nový model DS3 s třídveřovou karoserií typu hatchback, jenž v nabídce nahrazuje prodejně nepříliš úspěšný model C2. Svou délkou 3,95 metru sice míří do třídy malých automobilů, ale jinak nejde o tuctový produkt na čtyřech kolech. Automobilka Citroën mu totiž udělila pohledný a neotřelý design karoserie, na kterém upoutají pozornost „svalnaté“ boční partie, zajímavě řešená střecha a v neposlední řadě též osvětlení LED.

Další devízou novinky se dvěma šípy ve znaku jsou široké možnosti vizuální individualizace. Zákazník si může zvolit dle libosti kupříkladu jednu ze sedmi barev karoserie v nejrůznější kombinaci se vzory disků kol, finišem krytů vnějších zpětných zrcátek či materiály ozdobného obložení kabiny. Model DS3 nabízí též bohatou vnitřní výbavu, zahrnující kupříkladu navigaci MyWay či audiosoustavu Hi-Fi s přehrávačem MP3 a WMA.

To, že se výrobce zaměřil i na jízdní bezpečnost, dokazuje na danou třídu automobilu bohatá paleta elektronických systémů. Nechybí v ní třeba zařízení EBA (Emergency Brake Assist), umocňující brzdění v kritických situacích. Pro model DS3 byly připraveny tři typy zážehových motorů řad VTi a THP ve výkonovém rozsahu 70 až 110 kW (94 až 148 k). Zákazník samozřejmě může sáhnout také po jednom ze dvou turbodieselů HDi DPFS o výkonu 66 kW (86 k) nebo 81 kW (109 k). Všechny motory přitom splňují normu Euro 5.

Nejčtenější