Circuit EV Dodge

ZDENĚK ODEHNAL  |  Auta
Maska jen pro ozdobu

Elektromotory pod kapotou umějí být pěkně dravé, a když se k nim přidá i něco luxusu, může vzniknout ostrý malý sporťák bez nároku na benzin.

Ryzí sporťák se zástrčkou

V poslední době se nekompromisně klade důraz na to, aby se automobily chovaly k životnímu prostředí co nejpřívětivěji. Proto se snad každý významnější výrobce věnuje vozidlům s nekonvenčním pohonem. Výjimkou není ani americká značka Dodge, která patří do korporace Chrysler. Letos představila světu studii sportovního elektromobilu. Dokázala tím, že se tento druh pohonu bez škodlivých výfukových plynů nepodepisuje na jízdní výkonnosti.

Řadicí páku nehledejte

Řadící páku nehledejte

Kabina konceptu Circuit EV je stejně jako jeho karoserie ztvárněna atraktivně. Řidič má kromě sportovního tříramenného volantu k dispozici dva kruhové analogové přístroje – rychloměr a otáčkoměr – soustředěné do kapličky. Na středové konzole je pak displej zobrazující údaje o pohonné soustavě. Anatomicky pečlivě tvarovaná sedadla mají čalounění jakostní kůží, která pokrývá i stěny kabiny. Řadicí páku u studie Circuit EV nehledejte, nahrazují ji tlačítka na středovém tunelu.

Pod krytkou zástrčka

Pod krytkou zástrčka

Studie Circuit EV není bůhvíjaký „koráb silnic“, neboť na délku měří jen 3,9 metru. V každém případě jí ale nelze upřít punc ryzího sportovního kupé se vším všudy. Karoserie se vyznačuje velmi ladným bočním profilem, jejž vzhledově osvěžují „žábry“ před zadní nápravou a rozměrná litá kola. Na levém boku najdete klasickou sportovní krytku hrdla palivové nádrže. Nedejte se však mýlit, ukrývá se pod ní zástrčka do veřejné elektrické sítě.

Maska jen pro ozdobu

Na přední partii konceptu Circuit EV nechybí maska chladiče ve tvaru kříže, která je pro vozy této značky typická. Slouží však jen pro ozdobu, protože jde o elektromobil. Nicméně díky ní kupé vyhlíží dostatečně agresivně. A co víc, připomíná model Viper, jenž již patří mezi kultovní supersportovní vozy.

Plastická záď

Plastická záď

Ani záď karoserie konceptu Circuit EV není nudná. Návrháři ji pojali plasticky a ozdobili náznakem spoileru a velkými skupinovými svítilnami. U klasických supersportů by k nim přibyly ještě alespoň dva výfuky, ale v tomto případě by šlo o další zbytečnost. Za pozornost stojí vyzývavý sytě oranžový lak Tangoreen.

Stovka do pěti sekund

Koncept Circuit EV je vybaven elektromotorem, jenž je uložen před zadní nápravou. Její kola také pohání, což je v souladu s klasickým pojetím sportovního kupé. Elektromotor vyvíjí výkon 200 kW (272 k), což na silnici konkrétně znamená největší rychlost 193 km/h. Ještě impozantnější je ale akcelerace z klidu na 100 km/h během necelých pěti sekund a sprint na čtvrt míle (402 m) za 13 sekund. Pohonný systém dále zahrnuje kromě řídicí elektroniky i sadu lithium-iontových akumulátorů, která konceptu uděluje pozoruhodně velký dojezd až 322 km. Nabíjí se přitom z běžné elektrické sítě.

Nejčtenější