BMW Concept CS: Komfortní Gran Turismo

ZDENĚK ODEHNAL  |  Auta
BMW

Stylisté z BMW si vytkli za cíl skloubit maximální pohodlí a supersportovního ducha Gran Turismo. Výsledkem jejich snažení se stala působivá studie Concept CS. To, že představuje vysloveně designérské cvičení bez řešení otázky pohonu vozu, nevadí. Bavorská automobilka jistě dokáže vyvinout rovněž patřičně silný motor v souladu s nároky třídy GT. Koncept navíc ukazuje, jakým směrem se bude ubírat design vozů BMW. Concept CS má délku 5,1 metru, což jej řadí mezi automobily nejvyšší třídy.

Ale to není její jediná exkluzivita. Designéři totiž zvolili čtyřdveřovou koncepci, což u vozů kupé není příliš obvyklé. Jinak ale vsadili na osvědčené přístupy, které lahodí oku milovníků výkonných automobilů GT. I bavorský koncept tedy charakterizuje protáhlá příď s nemalou motorovou kapotou, která kontrastuje s mohutnější zadní partií karoserie. Boční profil automobilu, jenž na výšku měří jen 1,36 metru, tak získal na mimořádné ladnosti. BMW si i do budoucna podrží tradiční markant: masku chladiče v podobě dvojice „ledvinek“.

BMW

Jak ale naznačuje studie, jejich velikost se bude zvětšovat a ani tvarování nezůstane neměnné. Vůz se pochlubil sofistikovanými hlavními světlomety s technologií LED spojenou se zadní projekcí, která zvyšuje laťku kvality automobilového osvětlení. Concept CS se zvnějšku maximálně podřídil majestátu GT, přičemž svým interiérem patří mezi nejpohodlnější a nejluxusnější automobily na světě. Čtyřčlenná posádka se předně může těšit z překvapivého prostorového komfortu. Výjimkou je místo nad hlavami, což je daň za již zmíněný působivý boční profil karoserie.

Sportovně střižená, a přitom velmi pohodná sedadla s širokými možnostmi individuálního seřízení nemají k dispozici jen řidič a spolujezdec, nýbrž také cestující vzadu. Designéři si v neposlední řadě pohráli i s architektonickým ztvárněním kabiny. Vsadili přitom nejen na tradičně perfektní výrobní zpracování, ale také na hru barevných kontrastů: světle šedé a hnědé kůže. To, že jde o automobil s nevšedním sportovním duchem, připomínají číselníky přístrojů s rudým podsvětlením, krátká řadicí páka i hliníkové šlapky pedálů. Palubní deska, obsahující kruhové ovladače, vyhlíží velmi jednoduše a bavorští stylisté ji kupodivu neozdobili ani displejem palubního počítače.

Nejčtenější