Audi A1 sportback concept

ZDENĚK ODEHNAL  |  Auta
Audi A1 sportback concept

Jak ukázaly autosalony v roce 2007 v Tokiu a vloni v Paříži, automobilka Audi hledá sofistikovaná řešení pro malé vozy s délkou do 4 metrů. V zemi vycházejícího slunce se představil pozoruhodný třídveřový koncept A1 project quattro s hybridním pohonem, který využila i nejnovější studie A1 sportback concept. Ta přidala působivě ztvárněný interiér s pokrokovým informačním a zábavním systémem.

K PŘÍRODĚ OHLEDUPLNĚ

Audi A1 sportback concept

Díky svému elektropohonu se studie A1 sportback concept nemusí vyhýbat oblastem, kde se vyžadují tzv. automobily kategorie ZEV (Zero Emision Vehicles), tedy bez vylučování škodlivin ve výfukových plynech. Elektromotor pohání zadní kola vozu, přičemž jeho výkon dosahuje 30 kW (41 k). Napájí se z ion-lithiových akumulátorů, které lze dobíjet z veřejné elektrické sítě a jež vystačí na 100 km jízdy. Koncept ovšem může využít oba motory současně, čímž získá z hlediska jízdní bezpečnosti cennou vlastnost: pohon všech kol.

V POHODLÍ KŘESEL

Audi A1 sportback concept

Nekonvenčně je pojat také interiér studie A1 sportback concept. Například čtyřčlenná posádka má k dispozici místo běžných tuctových sedadel samostatná křesla, ztvárněná navíc ve vyzývavé kombinaci bílého a červeného čalounění. Zajímavé je též provedení výdechů klimatizace ve stylu leteckého proudového motoru. Nicméně největší pozornost si nejspíše zaslouží palubní informační a zábavní systém nové generace, jenž v maximální míře využívá mobilní telefon řidiče.

JAKO KOČIČÍ OČI

Mezi novinky, které se prostřednictvím A1 sportback conceptu představily světu, jsou sofistikované trojrozměrné hlavní světlomety integrované s ukazateli směru. Používají techniku LED a svým tvarováním připomínají přimhouřené oči spokojené kočky. Totéž platí i pro zadní skupinové svítilny, které osvěžují zadní partii konceptu.

SOLIDNOST I BEZPEČÍ

Audi A1 sportback concept

Studie A1 sportback concept nevznikla pouhým přidáním další dvojice dveří do karoserie svého staršího sourozence A1 project quattro. Předně dostala ještě plastičtější „kabát“. Mezi další charakteristické markanty patří robustnost karoserie. To ale není na škodu, protože dává automobilu punc solidnosti i bezpečí.

PRO SPORTOVNÍ JÍZDU

Hybridní pohon, kterým se vyznačují A1 project quattro a sportback concept, je neotřelý. Stejně jako ostatní systémy tohoto druhu sice zahrnuje elektromotor a spalovací agregát, ale každý z nich pohání jiná kola. Ta přední má na starost přeplňovaný zážehový motor 1.4 TSFI s přímým vstřikováním benzinu do válců, jenž vyvíjí výkon 110 kW (150 k). Řidiči přijde vhod při sportovní jízdě – vůz dokáže akcelerovat z klidu na 100 km/h během pouhých 7,9 sekundy. Kombinovaná spotřeba přitom činí jen 3,9 l na 100 km.

Audi A1 sportback concept

Nejčtenější