Antarktické vozítko

JAN HORČÍK  |  Technika

Chcete jen šetrný automobil, nebo raději něco ve stylu sci-fi?

Sporťák na etanol 01

Sporťák na etanol

Climax je nový britský otevřený dvojmístný sporťák automobilky Climax Cars inspirovaný legendárním závodním vozem F1 Cooper Climax T51. Zvláštností climaxu je fakt, že dokáže jezdit na bioetanol. Jedná se o čistě britský automobil inspirovaný bohatým dědictvím tamního motorismu, sporťák budoucnosti, vyrobený ručně s maximální péčí. Pod kapotou tepe nejnovější agregát značky Subaru, který pohání zadní nápravu.

Elektrická motorka Zero X 02¨

Elektrická motorka Zero X

Společnost Zero Motorcycles ohlásila nový model svého elektrického motocyklu Zero X. Pohání ho elektromotor o výkonu 23 koní, váha motocyklu je neuvěřitelných 68 kg. Díky tomu může držet krok s nejnadupanějšími motorkami s klasickým benzinovým motorem. „Zero X 09 je další evoluční skok kupředu,“ řekl Neal Saiki, zakladatel firmy. Zaváděcí cena je stanovena na 7450 dolarů, tedy asi 150 000 Kč.

Antarktické vozítko 03

Antarktické vozítko

Konstruktér Kieron Bradley a polárník Jason de Carteret nazvali své unikátní vozítko Concept Ice Vehicle nebo prostě CIV. CIV je navržený jako asistenční vozítko pro polární expedici Moon- Regan Trans Antarctic. Zároveň chtějí poučit svět o výhodnosti alternativních paliv i v extrémních podmínkách. CIV je vybaveno motorem BMW 1150, dosáhne maximální rychlosti 135 km/h, váží 360 kg a jezdí na bioetanol.

Pro život ve městě 04

Pro život ve městě

Společnost VentureOne se přejmenovala na Persu Mobility a společně s tím představila nový typ vozidla, který nazývá ULV (Urban Life Vehicle). A přesně to je i jejich tříkolka Persu Hybrid, unikátní hybrid určený pro dva lidi. Dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za šest sekund, max. rychlost je 160 km/h, spotřeba je 3 l/100 km s tím, že ujede až 320 km čistě na elektřinu. Není divu, že oficiální stránky firmy jsou i v čínštině.

Auto na draka 05

Auto na draka

Tři designéři – Tsun-Ho Wang, Min-Gyu Jung a Sung-Je Do – navrhli unikátní dopravní prostředek poháněný mimo jiné i větrem. Jedná se o koncept elektromobilu a zároveň „lehkého větrného vozidla“. Pro maximální úsporu energie je jeho aerodynamická karoserie navržena tak, aby se při příznivém větru dala přeměnit v draka (kite). Ten potom vozidlo táhne za sebou, podobně jako třeba při surfování nebo klasickém kitování.

Nejčtenější