Ženeva: důraz na menší vozy

Igor Záruba  |  Auta
Ženevský autosalon

Osm desetiletí, a horečka ze zvědavosti stále trvá. I těmito slovy se dá charakterizovat další z návštěvnických magnetů měsíce března, jarní autosalon ve švýcarské Ženevě. Od čtvrtka do neděle 14. března se sedm hal stane dočasným domovem 250 vystavovatelů z 30 zemí, spočítaly noviny Neue Zürcher Zeitung. Aktéři s sebou přivezou 100 evropských a světových premiér. Šestnáct modelů bude mít nefosilní pohon.

Příběhů, které ženevská Motor Show ve své pestré minulosti zažila, je mnoho. Některé se možná zopakují, některé vzniknou nově. Jisté je, že i letos se jarní motoristická událost ponese v zelené barvě. V oficiálním průvodci jsou všechny položky jezdící na jiný zdroj než benzin a naftu označeny trojlístkem. Nálepku si zasloužilo 60 předváděných kusů. „Zelenou expozici“ si jako místo svého účinkování vybral tucet přihlášených účastníků.

A hotovou věcí rovněž je, že se evropská přehlídka bude lišit od lednové kolegyně v americkém Detroitu. Tam byly v popředí zájmu alternativní motory, kdežto v Ženevě budou podle deníku Handelsblatt hrát prim novinky mezi malými auty a zástupci střední třídy Ti, kdo se do podalpské republiky vypraví, se mohou těšit, že uvidí prvně Drillinge Peugeot 107, Toyotu Aygo a Citroën C1. Zmíněná trojice má jednotnou platformu a je s délkami 3,4 metru považována za praktická vozítka do města.

Peugeot, tvrdí mluvčí Gordian Heindrichs, má v rukávě také dosud neodtajněnou verzi 206 CC HDi. Dvě nová, kompaktní auta nabídnou BMW a Opel. Od prvního se čeká člen jedničkové řady s výkonem 190 kilowattů, dvoulitrová Astra OPC je o 14 kilowattů slabší. „Jsou to výkonnostní sportovci,“ píše agentura DPA. Mercedes ukáže sériový kompakt B-třídy, Kia model Rio.

Koncern Volkswagen, do něhož patří mladoboleslavská Škoda Auto, chce přitáhnout pozornost na novou limuzínu Passat. Už šestá generace tohoto vozu se pyšní novým provedením mřížky chladiče. Výčet toho, co vše se pro Ženevu připravilo, doplňuje přehled dění v okrajových segmentech trhu s věrnými zákazníky. Alfa Romeo veze do Švýcarska kupé Brera, Peugeot se snaží s 407 Coupé. Na stejný segment, eventuálně na kombinaci s variantou kabrioletu, se zaměřila také nová generace Mazdy MX-5 a Cabrio-Coupé od Mitsubishi.

Zlé jazyky, shrnuje německý Handelsblatt, poukazují nicméně na fakt, že Motor Show na ženevském výstavišti je v zásadě jakýmsi trucpodnikem výrobců. Protože zatímco svět mluví o tom, jakou bude letošek pro automobilky bez rozdílu pohromou, ony se (alespoň naoko) tváří, že je vše v pořádku. „Reflektory opět jednou vrhnou světlo na spoustu drahého a luxusního zboží. Jako by se v autosvětě opravdu nic nedělo,“ předpovídá Handelsblatt.

Zdroj: E15

Nejčtenější