Yeti. Na silnici tichý, v terénu odvážný

Jan Rýdl  |  Auta

Škoda Yeti stojí na podvozku Octavie a plní prakticky bez chyby úlohu originálního SUV.

Prostor, pohodlí a bezpečnost jsou hesla, podle kterých v Mladé Boleslavi vznikla Škoda Yeti. Zdědila totiž vnitřní pohodlí na šířku po Octavii a prostor na výšku z trochu podobného Roomsteru. Je třeba připravit se na více vzpřímené sezení za volantem, ale i na výš uložená sedadla, a tím vynikající výhled a přehled o okolí. Ani přední sloupky nezabírají příliš výhledu ven.

Všechny ovládací prvky jsou jako u každého koncernového auta logicky rozmístěné a intuitivně ovládané. Kdo by nastoupil do Yetiho se zavřenýma očima, dost možná by si myslel minutu dvě, že sedí v Audi. Interiér Yetiho je laděný do luxusnější úrovně. Zvenku dává Yeti najevo, že není jen tak někdo. Více plastů, tam kde hrozí kontakt s terénem při jízdě mimo silnici doplňují zatmavená skla oken i menší kruhové mlhovky pod hlavními světlomety.

Outdoorovému ražení auta pomáhají i střešní lyžiny připravené nést horská kola, kajak nebo box s lyžemi. Za výtku by stála ale vyšší podlaha zavazadlového prostoru. Například lyžaři nebo turisté se s oblibou přezouvají tak, že si jednoduše sednou do otevřeného kufru. Yeti to dovolí spíše jen vzrostlejším postavám. Pozitivem Škody Yeti je jízda samotná. Testovaný model poháněl naftovým dvoulitrovým čtyřválcem, který je ve škodovkách i Volkswagenech dobře známý.

S kultivovaným zvukem nabízí přiměřeně dost výkonu a přitom si při rozumné jízdě nevezme ani 6,5 litru nafty na sto kilometrů. Šestistupňová manuální převodovka umožňuje využít sílu v prvních dvou stupních a výše už využívá spíš ekonomičnosti pohonu.

Cestování s Yetim se podobá jízdě limuzínou ovšem s více než dobrým výhledem do okolí. Podvozek totiž výborně tlumí nerovnosti a nedovolí vyššímu modelu nepříjemné náklony v zatáčkách. Jako většina SUV je i Yeti citlivější na řízení. Zato přesnost řazení je ukázková. Vstup do terénu je díky pohonu 4×4 pro mladoboleslavské SUV zážitkem. Řidič totiž nemá nic jiného na práci než točit volantem.

Automatické rozdělování pohonu mezi jednotlivá kola i nápravy předchází spolehlivě prokluzu. Automobilka přidala Yetimu jedinou volitelnou terénní funkci, asistenta pro bezpečné sjíždění prudkých svahů. Auto samo udržuje bezpečně nižší rychlost bez nutnosti šlapat na brzdy a předchází smyku. Jedinou nepříjemností v terénu je nevelká světlá výška spodku auta nad terénem, a tak Yeti do nejdivočejšího terénu nemůže.

I tak je ale příjemnou volbou pro silnice i lehký a střední terén. Propůjčuje majiteli dostatek prestiže a potěší technickou úrovní. Vstupuje na trh s vyššími ambicemi, než je jen nabídnout levné lidové auto. A tomu odpovídá i cena, která se zdá být vyšší hlavně v lepších výbavových úrovních.

Škoda Yeti 2,0 TDI

Motor: řadový vznětový čtyřválec
Objem zdvihu: 1968 cm3
Výkon: 103 kW/ 4200 otáček
Převodovka: šestistupňová manuální
Rozměry: 4223×1793×1691 mm
Kufr: 405/ 1760 l
Max. rychlost: 190 km/ h
Spotřeba: 6,0 l/ 100 km
Cena: od 362 800 korun

Zdroj: Sedmička

Nejčtenější