Teleportovaná DNA

Jaroslav Petr  |  Věda
Ilustrační foto (Foto: Shutterstock)

Laureát Nobelovy ceny teleportuje DNA v laboratoři i bez kouzel Harryho Pottera či technologií Startreku.

Zlobivý stařík v čínských službách

Osmasedmdesátiletý francouzský virolog Luc Montagnier se mění na „zlobivé dítě“ současné vědy. Místo aby odešel do důchodu a v klidu se kochal zlatou medailí, kterou dostal od Nobelova výboru v roce 2008 za objev viru HIV, podniká experimenty, jež žhaví do běla většinu vědecké obce.

Luc Montagnier (Foto: YouTube)

V jednom takovém experimentu prokázal, že kusy dědičné informace virů a bakterií vydávají elektromagnetické záření o frekvenci 7 Hz. Lidská DNA takové záření nevydává. Zato září krevní plasma lidí trpících autismem, Parkinsonovou či Alzheimerovou chorobou či roztroušenou sklerózou. Montagnier z toho vyvozuje, že tyto choroby jsou vyvolány dosud neznámými viry či bakteriemi.

Nikdo mu to nevěří a všichni si klepou na čelo. Jen šanghajská universita nabídla laureátovi Nobelovy ceny profesuru a k tomu celou katedru, laboratoře a zástup pracovitých vědců a laborantů. Sázejí na to, že se Montagnier nemýlí a čínská věda a ekonomika získají díky tomu před Západem v této oblasti náskok.

Záhada přenosu DNA

V poslední době jako kdyby se Montagnier rozhodl dráždit vědecký svět nepřetržitou kaskádou provokací. Velké pozdvižení vzbudilo jeho prohlášení, že v boji s AIDS v Africe není třeba spoléhat na nové léky a vakcíny. Stačí prý zajistit lidem lepší výživu, hygienu, vzdělání a dojde k rapidnímu zlepšení.

Nejnovější Montagnierův objev už podle mnoha vědců hraničí s kouzelnictvím. Kontroverzní Francouz dal do cívky indukující magnetické záření s frekvencí 7 Hz dvě zkumavky. V jedné byla čirá voda a v druhé slabý roztok DNA. Po nějaké době obě zkumavky vytáhl, jejich obsah drasticky naředil a podrobil je analýze na přítomnost DNA. Podařilo se mu namnožit DNA nejen ze zkumavky, která původně obsahovala úseky dědičné informace, ale také ze zkumavky, která obsahovala čirou vodu.

Video s Montagnierovým notně neortodoxním názorem na AIDS:

Podle Montagniera přeneslo elektromagnetické záření otisk DNA z jedné zkumavky do druhé a v čisté vodě vytvořilo jakousi atrapu DNA složenou výhradně z molekul vody. Metody na množení DNA se nechaly touto atrapou ošálit a reagovaly, jako kdyby se ve zkumavce nacházela skutečná DNA.

Verdikt drtivé většiny vědců je jednoznačný: „Montagnier se zbláznil! Je to jako kdyby dokazoval teleportaci!“ A co na to vědecký buřič? „Když jsem v roce 1983 přišel s tím, že chorobu AIDS vyvolává virus, tak mě měli za blázna taky.“

Tip: Studie Luca Montagniera.