Škoda Superb Combi. Vesmírný prostor

Jan Rýdl  |  Auta
Nový Superb má přepracovanou záď.

Rodinné i manažerské auto s velkorysým prostorem pro cestující v druhé řadě. Škoda Superb Combi.

Už dvacet let jsou auta se značkou Škoda ve verzi kombi oblíbené. Jejich modely s rozšířeným zavazadlovým prostorem jsou cenově výhodné, kvalitní a hodně poberou. Superb k tomu nabízí nádech vyšší třídy. Prvním dojmem ze Superbu Combi je pohodlí, přehled a bezpečí. Pohodlné cestování si užívá nejen řidič a spolujezdec na širokých a hlubokých sedácích, ale i cestující vzadu.

Ihned od představení druhé generace tohoto modelu se na zadní sedadla upírala pozornost motoristických odborníků. Tolik místa pro kolena ve druhé řadě je dosud mimo schopnosti konkurence. Zavazadlovému prostoru se nedá po stránce objemu vytknout vůbec nic. Snad jen drobnost, po složení zadních sedaček nenabídne úplně rovnou úložnou plochu.

Uspořádání přístrojů bez jediného výstřelku zapadá do pravidel koncernu, ale přitom si uchovává jednotlivosti modelů Škoda. Přístrojovou desku nové Škody charakterizuje dvojice budíků a rozměrný displej palubního počítače. Na tříramenném volantu se silným věncem je umístěné rozumné množství ovladačů.

Druhým centrem pozornosti je opravdu velká obrazovka na vrcholu středové konzole. Ta má za úkol promítat především navigaci, ale výstupy zde mají i ovladače rádia nebo telefonu. Klimatizace je řízená samostatně o patro níž. Jízdní vlastnosti Superbu charakterizuje velmi dobrá schopnost tlumení provozního hluku a jistota držení stopy. Řízení není ovlivněné příliš silným účinkem posilovače.

Přístrojová deska je přehledná.

Automobilka udělala pokrok v odhlučnění motoru. Neznalý cestující v kabině podle zvuku nemá šanci poznat, zda ho veze auto s benzinovým nebo naftovým motorem. Pohonů má Superb v nabídce mnoho a k těm silnějším i možnost náhonu na všechna čtyři kola. K testu dodala automobilka model s dvoulitrovým dieselem. Jde o nejvýkonnější motor, který si je možné objednat.

Zdobí ho dynamický nástup výkonu od nejnižších otáček a úplně schází opadání síly během jejich navyšování. I díky tomu se drtivá většina běžného provozu odehraje do hodnoty tří tisíc na otáčkoměru. Přitom je to čtyřválec. Chválit lze i plynulost zrychlování, Superb netrpí prudkým nárůstem výkonu před hranicí dvou tisíc otáček, jako dosud většina turbodieselových aut.

Spotřeba naprosto neodpovídá síle a objemu. Běžný řidič pojede s průměrem do šesti litrů na sto kilometrů. Na dálnici při dodržování rychlostního limitu se dá jet i za pět. Superb Combi je prestižní, praktické a bezpečné auto. Navíc značka Škoda má výjimečně dobré místo v bazarech a prodává se za nadprůměrné ceny. Cena nového Superbu začíná na půl milionu korun. Velmi dobře vybavený a s některým z nejsilnějších motorů skoro dosáhne až na jeden milion.

Škoda Superb Combi

Motor: vznětový řadový čtyřválec
Objem zdvihu: 1968 cm3
Výkon: 125 kW/ 4200 otáček
Převodovka: šestistupňová manuální
Rozměry: 4838×1817×1462 mm
Kufr: 633/1865 l
Max. rychlost: 220 km/ h
Spotřeba: 5,9 l / 100 km
Cena: od 594 900 korun

Zdroj: Sedmička

Nejčtenější