Renault Laguna Coupé 3.5 V6

Jaroslav Matějka  |  Auta

Slunce bledlo nad hřebenem pohraničních hor, silnice u Litoměřic byla opuštěná. Z reproduktorů se linuly poklidné tóny klavírního koncertu č. 1 d moll Johanna Sebastiana Bacha a já jsem si už poněkolikáté v životě uvědomil, že to nejlepší, co můžete udělat v rychlém voze, je nepospíchat.

Paradox je to jen zdánlivý. To nejlepší je totiž vědomí, že můžete. Že kdykoli sešlápnete pedál akcelerátoru, silný vůz pod vámi vypálí jako raketa. A toho jsem se dočkal i u vrcholného kupé střední třídy od Renaultu. Hlavní body si připsalo za „vypůjčený“ svižný motor, šestiválec z Nissanu 350Z, a systém 4 Control, který umožňoval natáčení kol zadní nápravy.

Vše řídil počítač. Ten po vyhodnocení dat – rychlosti natáčení volantu a rychlosti vozidla – upravil natočení kol zadní nápravy. Do rychlosti 60 km/h se zadní kola natáčela v opač-ném směru než kola přední, maximální úhel natočení byl 3,5°; při rychlosti vyšší se pak kola otáčela stejně jako ta přední, úhel natočení byl od 0 do 2º.

Řízení bylo díky tomu strmé, poloměr otáčení činil 10,1 metru. Při ostré jízdě v údolí za Mělníkem jsem téměř nemusel točit volantem. Dobrý dojem z řízení umocňoval i citlivě nastavený posilovač – kam jsem auto namířil, tam se poslušně vrhlo. Problém vyvstal až při hodně ostré jízdě. V tu chvíli jsem měl pocit, jako kdyby měla záď chuť tlačit se dopředu, ztrácel jsem jistotu.

V nabídce pro Lagunu Coupé byly čtyři motory, dva šestiválcové a dva čtyřválcové. Já jsem sedlal nejsilnější verzi – zážehový šestiválec s objemem 3,5 litru. Byl dostatečně silný, ke kupé se hodil. Jenže měl chybku. Dodával se pouze s automatickou převodovkou.

Co mne u ní zarazilo, byla dlouhá prodleva v řazení. Než podřadila na nižší rychlost, trvalo to věčnost. Tedy alespoň v mé mysli, když jsem doslova vlétl do prvních ostrých zatáček s tím, že mne nižší zařazený rychlostní stupeň „vytáhne“ ven. Škoda že pod volantem chyběla „pádla“ na řazení.

K dispozici sice bylo sekvenční řazení voličem automatické převodovky, ale to mne při sportovní jízdě nepříjemně rozptylovalo. K největším kladům Laguny Coupé bych naopak zařadil design. Oslovil mne hlavně profil, z boku vypadal vůz senzačně, také zadní část s dvojicí koncovek výfuku neměla chybu. A závěr?

Rychle a pohodlně. Interiér vozu je spíše elegantní než sportovní, třeba sedadla mají jen nevýrazné boční vedení.

Testovaná Laguna se sice tvářila jako sporťák, ale do čistokrevného atleta měla daleko. A to nejen kvůli výtkám, které jsem jí adresoval, ale mnohému dalšímu, třeba sedadla byla spíše komfortní než sportovní. Jako chybu jsem to ale v žádném případě neviděl.

Nejlacinější kupé střední třídy na trhu u mne totiž zabodovalo něčím jiným, svojí krásou, nebál bych se říct až oduševnělou. Jako doplněk k barokní Bachově hudbě bylo naprosto jedinečné.

Technické údaje

Motor: zážehový
Zdvihový objem: 3498 cm3
Výkon: 175 kW
Převodovka: šestistupňová automatická
Celková hmotnost: 1522 kg
Rozměry: 4643×1812×1398 mm
Zavazadlový prostor: 423/873 l
Maximální rychlost: 245 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,4 s
Kombinovaná spotřeba: 10,0 l
Cena testovaného vozu: 909 900 Kč (výbava Initiale)
První cena vozu: 799 900 Kč (2.0 T 16V výbava GT)

Konkurence

Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4/Q-Tronic – výkon: 191 kW, rozměry: 4410×1830×1341 mm, max. rychlost: 244 km/h, zrychlení 0 – 100 km/h: 7,0 s, komb. spotřeba: 12,1 l/100km, cena: 1 165 tisíc Kč (výbava Brera)

Peugeot 407 Coupé 3.0 HDI FAP V6 AUT6 – výkon: 177 kW, rozměry: 4815×1868 1395 x mm, max. rychlost: 243 km/h, zrychlení 0 – 100 km/h: 7,7 s, komb. spotřeba: 7,2 l/100km, cena: 1 190 tisíc Kč (výbava Pack)

Plusy:

  • příznivá cena
  • strmé řízení
  • jízdní komfort

Mínusy:

  • pomalé řazení
  • prostor na zadních sedadlech
Líbivý. V kategorii, kterou okupují hlavně značky Alfa Romeo, Audi, BMW, Mercedes, se kupé od
Renaultu neztrácí.

Zdroj: E15

Nejčtenější