Peugeot 5008 - velký pohodlný křižník

Jan Rýdl  |  Auta
Karoserie má elegantní francouzský rukopis

Francouzská automobilka nabízí v Peugeotu 5008 auto, které překvapí motorem i pohodlím. Sedmimístná kabina, která velikostí konkuruje téměř Renaultu Grand Scenic, zůstává i přes rozměrnost útulná.

Dělají to především masivní měkká sedadla. Ve dvou předních řadách nabízejí vrchovatou porci komfortu i na opravdu dlouhých cestách. Sedačky pro šestého a sedmého cestujícího jsou sice úspornější, ale i ony poskytují pohodlné sezení. Konstruktéři velmi dobře uspořádali řízení a upravili místo pro řidiče. Sklon volantu, výška sedadla i blízkost řadicí páky propůjčují řidiči prakticky stejné pocity, jako by seděl v limuzíně vyšší střední třídy. Přirozeně sedí výš a lépe z auta vidí. A navíc si může nastavit loketní opěrku.

Zavazadlový prostor je v případě obsazení pěti míst více než dostatečný na pěkný rodinný víkend. Jakmile Peugeot 5008 obsadí sedm pasažérů, zůstane vzadu kufr o opravdu jen zbytkovém objemu. Pak je řešením třeba box nazývaný častěji rakev na střechu. Jízdní vlastnosti Peugeotu 5008 jsou velmi dobré, neovlivňuje je výška auta a nepříjemné boční náklony prakticky nezná. Těžší auto je díky mohutnému rozvoru stabilní a velmi dobře a pro řidiče pohodlně drží jízdní stopu.

Koupit si velký sedmimístný model MPV s benzinovou šestnáctistovkou se může zdát nerozumné. Opak je pravdou. Motor 1,6 lze objednat s výkonem sto dvacet nebo 156 koní. Obě verze jsou tak dokladem světového trendu, kdy velké těžké turbodiesely začínají vytlačovat maloobjemové, ale výkonné, úsporné a ekologické benzinové pohony. Šestnáctistovka od Peugeotu je pružná, rychle reaguje, není ji třeba kvůli výkonu hnát do vysokých otáček a s jen trochu plynulou jízdou se spotřeba ustálí kolem sedmi litrů.

Dalším kladem zážehového pohonu 1,6 je i levnější povinné ručení. Mezi skutečné vychytávky Peugeotu 5008 patří ohromné panoramatické okno místo střechy, které zasahuje až za hlavy cestujících ve druhé řadě, a pak malý výklopný display přímo nad přístrojovou deskou. Aniž by tak musel řidič klopit zrak mimo výhled, má neustále přehled o aktuální rychlosti. Display zobrazuje i údaje z nastavení tempomatu a systému Distance Alert, který radarem střeží správný odstup od auta vpředu.

Peugeot 5008 se Francouzům povedl. V kombinaci právě s benzinovým motorem je i za vstřícnou cenu.

Zdroj: Sedmička

Nejčtenější