Novinky v Googlu

REDAKCE STRATEGIE  |  Počítače

Vyhledávání v reálném čase v barvách společnosti Google se dočkalo vlastní hlavní stránky. Její česká verze je nyní dostupná na adrese www.google.cz/realtime.

Tzv. vyhledávání v reálném čase Google.com i Google.cz poskytují v ostrém provozu již delší dobu, umožňuje najít informace v často aktualizovaných sociálních sítích ihned poté, co je do nich někdo zapíše. Doposud šlo ale jen o jeden z rozšířených režimů na stránce s výsledky vyhledávání. V české verzi je v levém postranním panelu dostupný pod odkazem Aktualizace. Díky této vstupní stránce je ovšem cesta k hledání v nejnovějších příspěvcích na vybraných komunitních serverech o něco kratší.

Další novinkou ve vyhledávacích službách Googlu by mohla být drobná úprava stránky s výsledky vyhledávání. Někteří uživatelé si totiž v uplynulých dnech povšimli, že se jim stránka s výsledky vyhledávání centruje do středu obrazovky, resp. zobrazovací plochy webového prohlížeče. Běžně je přitom zarovnávána k jejímu levému okraji.

Google podobně v reálném provozu testuje novinky, z nichž některé pak i nasadí. „Centrovací mánie“ postihla webdesignéry již před několika lety s nástupem LCD monitorů s větší úhlopříčkou i rozlišením. Uvidíme zřejmě v nejbližších dnech, jestli se Google k této vlně opožděně přidá.

Gmail by se měl v nejbližších dnech dočkat nasazení novinky s puncem jedné ze zásadnějších novinek. Google totiž chystá Priority Inbox, tedy automatické třídění e-mailů podle důležitosti. Počítá se se třemi skupinami zpráv: důležité a nepřečtené, označené hvězdičkou a ostatní. Důležitost zpráv bude Gmail rozpoznávat automaticky dle dřívějšího chování uživatele. Až praxe ale ukáže, s jakou přesností se mu to bude dařit.

Zohledněna má být četnost komunikace mezi uživateli nebo způsob nakládání s e-maily. K zpřesnění vyhodnocování důležitosti má dopomoci dvojice tlačítek pro označení méně důležitých zpráv nebo těch naopak důležitějších. Hvězdičky jsou koncept starý jako samotný Gmail a nadále jejich přidělování e-mailům zůstává v rukou uživatele. Hvězdičky tak bude možné přiřadit zprávám ručně nebo s pomocí filtrů. Samozřejmě zůstane aktivní stávající antispamový filtr.

Zdroj: Strategie

Nejčtenější