Nissan 370Z - pekelně ostrý výlet

Milan Jirouš  |  Auta

První Nissan nesoucí označení Z se narodil před čtyřiceti lety. Nissan 370Z, jako nástupce „třistapadesátky“, ohromí svým výkonem a jízdními vlastnostmi i dnes.

Design „třistasedmdesátky“ připomíná předchůdce. Nezasvěcení si auta dokonce mohou splést. Nissan 370Z je však menší a má o 100 mm kratší rozvor. Přitom mají jeho kola širší rozchod, a to vpředu o 15 mm a vzadu o 55 mm. Celkově je automobil o 32 kilogramů lehčí.

Změna vnějších rozměrů přitom nijak neomezila posádku vozu. Dvoumístný interiér poskytne dostatek prostoru. Kromě vzhledově zdařilé palubní desky z kvalitních materiálů zde najdete i špičkově tvarovaná sportovní sedadla. Ta doslova obejmou těla cestujících a poskytnou jim výbornou oporu v zatáčkách.

Základ dobrého sportovního vozu tvoří tři věci: podvozek, brzdy a motor. Zatímco první dva prvky se starají o krocení temperamentu a jeho udržení v mezích řiditelnosti, třetí představuje samotný sval auta. V tomto případě perfektně vypracovaný. Pohonnou jednotkou Nissanu 370Z je totiž šestiválec do „V“ o objemu 3,7 litru a výkonu 241 kW (328 koní).

Může spolupracovat se sekvenční sedmistupňovou převodovkou vybavenou pádly pod volantem pro řazení ve stylu formule 1, nebo jako v případě testovaného vozu se šestistupňovým manuálem. V každém ohledu jde o silný a kultivovaný motor schopný jízdy s rozumnou spotřebou lehce přes deset litrů při lehké noze na plynu.

Ještě než se ale rozhodnete skalpovat vozovku, než odhrabete vrchní vrstvu asfaltu, která zmizí kdesi v dáli, nesmíte zapomenout vypnout stabilizační systém. Ten je zde mimořádně účinný, a tak jakýkoli pokus o odhrábnutí bleskurychle zmrazí. To samozřejmě není výtka, naopak. Mnozí další výrobci by se od Nissanu mohli učit.

Díky stabilizaci a systému Synchro Rev Control si s vozem poradí i méně zdatní jedinci. I když, opravdu takoví „řidiči“ patří za volant pekelného stroje, jako je Nissan 370Z? Zvuk agregátu je fantastický a jeho ochota vytáčet se také. V zatáčkách se za volantem „zetka“ cítíte jako pilot gripenu právě dělající ostrý obrat. Auto dřepí jako přikované, odstředivá síla téměř trhá žíly, ale je to neskutečně slastný pocit. Je to jako zkrotit divokého koně. Tohle auto je na trhu krátce, ale má vlastnosti, které z něj už teď udělaly legendu. A právě v tuhle chvíli je čas si je užít!

Pomoci vám může bravurně fungující elektronika a již zmiňovaná funkce Synchro Rev Control. Jde o plnou synchronizaci otáček při řazení, kdy se vůz sám postará o dávkování meziplynu při změně rychlostního stupně. Ti, kteří neumějí pracovat s meziplynem, tak mohou vše nechat na vozidle samotném. To zvolí ideální otáčky při každém přeřazení.

Kdo si chce poctivě zajezdit, vypne funkci automatického meziplynu tlačítkem u řazení a postará se o jeho dávkování sám. S autem je možné jet jak čistou stopu, tak efektně driftem. V tom případě ale rozbijte prasátko, protože pneumatiky o rozměru 275/35 R19 zadarmo nebudou.

Základní cena kupé je nyní 1 047 400 Kč. Jde o vůz vybavený manuální převodovkou bez systému Synchro Rev Control. Ten je k dispozici pro provedení Pack1 za 1 154 900 Kč. Pokud chcete raději sekvenční řazení, přichystejte si 1 214 400 Kč.

Nissan 370Z

Typ motoru: zážehový šestiválec do „V“
Objem motoru: 3696 cm3
Největší výkon motoru: 241 kW při 7000 ot./min
Největší točivý moment motoru: 363 N.m při 5200 ot./min
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,3 s
Nejvyšší rychlost: 250 km/h
Kombinovaná spotřeba: 10,6 l
Cena testované motorizace: 1 154 900 Kč

Zdroj: Formen

Nejčtenější