Nestlé to na sítích nezvládá

(des)  |  Počítače

Tvrdou lekci z chování v oblasti sociálních médií uštědřili čokoládovému koncernu Greenpeace.

Společnost se zapletla do sporu ohledně používání palmového oleje – problém nastal ve chvíli, kdy Greenpeace uveřejnili virální parodii na reklamu, ve které se muž po otevření balíčku Kit Kat zakousne do prstu orangutana. Spot (na snímcích) má upozornit na skutečnost, že Nestlé vykupuje palmový olej od indonéské společnosti, kvůli jejímuž působení dochází k zániku deštných pralesů a ohrožení živočišných druhů, konkrétně orangutanů.

Do té chvíle by všechno bylo standardním ekologistickým pokřikem. Problém nastal ve chvíli, kdy rozzlobení fanoušci začali používat na Facebooku jako profilové fotografie změněné logo společnosti (původně ptačí hnízdo), znázorňující poškození životního prostředí. Nestlé se rozhodlo chránit své intelektuální vlastnictví a svých 90 tisíc facebookových fanoušků informovalo o tom, že: „Vítáme vaše připomínky, ale nepoužívejte změněné verze našeho loga jako svou profilovou fotografii – takové snímky budou vymazány.“

To vyvolalo ostrou reakci. Moderátor stránky na to reagoval: „Děkujeme vám za lekci slušného chování. Je to ale naše stránka, my diktujeme pravidla, vždy tomu tak bylo a bude.“

Zdroj: Strategie

Nejčtenější