Nehezký, leč spolehlivý a silný tahoun

Igor Pírek  |  Auta

Subaru Outback 2,0D Boxer

Mohutný – tak se jeví při prvním pohledu Outback čtvrté generace. A také hodně sebevědomý. To se potvrdilo vzápětí, když jsem s vozem, který v sobě kombinuje přednosti SUV a kombi, vyjel do sněhové břečky. Zdolával ji hravě, s přehledem, v klidu. A stejně tak později i závěje navátého sněhu a ledové plotny. Tady byly forma i obsah ve vzácné shodě.

Konstruktéři dodrželi tradici a opět nevsadili na líbivý design. Ne, za tímhle autem se nikdo otáčet nebude. Ale o to ani nejde, to není důležité. U Outbacku šlo vždycky spíše o kvality skryté. Vyšší poloha prostorného a pohodlného sedadla (oproti osobním vozům) mi umožňovala lepší rozhled, zejména dopředu. Měl jsem tak šanci správně a rychleji se rozhodovat při manévrování mezi pomaleji jedoucími auty v zasněžených ulicích měst a při jízdě po dálnici.

Další potvrzení jízdních kvalit Outbacku přišlo ve chvíli, když jsem potřeboval zaparkovat 4,7 metru dlouhý automobil do malé mezery. Parkovací manévr probíhal ve zledovatělé, úzké jednosměrné ulici. Musel jsem přitom couvat do svahu. Vůz se choval naprosto suverénně.

Do třetice prokázal vůz své schopnosti siláka na polní cestě pokryté sněhem. Koleje byly vyjeté opravdu hluboko, hrozilo, že k projetí nebude stačit ani dvaceticentimetrová světlá výška vozu. Protože šlo o čerstvý sníh, dovolil jsem si odvážný manévr. Při pomalé jízdě jsem použil mohutný přední nárazník jako lehkou „radlici“. A opět jsem překážku zdolal.

Robustní vzhled. Nejen volant působí velmi maskulinně.

Outback si však nevedl dobře jen v náročných klimatických podmínkách. S úsporným dieselovým dvoulitrem – zatím jediným u Subaru – obstál i na dálnici a silnicích nižší třídy. I když jsem s vozem ujel přes 400 kilometrů, tak jsem z nádrže odčerpal necelou polovinu. Outback i s pohonem všech kol vykazoval v těžkých zimních podmínkách slušnou kombinovanou spotřebu pod sedm litrů.

Posloužil i jako „stěhovací“ vůz při výletu na hory. Sportovní výbavu tří lyžařů spolkl jako malinu. Nebylo divu, vždyť už v základu vůz nabízí přes 500 litrů úložného prostoru. Po sklopení zadních sedadel se vůz změnil na malý stěhovák s rovnou plochou. U Outbacku jsem také ocenil, že při usednutí do vychlazeného vozu stačilo nastavit tlačítko vyhřívání předních sedadel na maximum a po krátké chvilce jsem cítil příjemné teplo.

Dále se osvědčily systémy rychlého rozmrazení předních i zadních oken − ty byly v permanenci každé ráno, protože teploty v průběhu testu klesaly až k minus dvaceti stupňům Celsia. Trošku ale zlobily přední stěrače, ty nestačily ze skla beze zbytku stírat všechny nečistoty. Vzhledem k náročným zimním klimatickým podmínkám bych také doporučil v interiéru vylepšit materiál koberečků, ten se zrovna dvakrát nesnášel s všudypřítomnou sněhovou břečkou.

Technické údaje:

Motor: vznětový čtyřválec 16V turbo Zdvihový objem: 1998 ccm Výkon: 110 kW Převodovka: šestistupňová manuální Rozměry: 4775×1820×1605 mm Zavazadlový prostor: 526/1660 l Max. rychlost: 195 km/hod Zrychlení z 0 na 100 km/hod: 9,7 s Kombinovaná spotřeba: 6,4 l/100 km Cena od: 840 000 Kč (2,0 D Trend) Cena testovaného vozu: 880 000 Kč (2,0D Active)

Konkurence:

Škoda Octavia Scout 2,0 TDI − výkon: 103 kW, rozměry: 4569×1769×1463 mm, max. rychlost: 199 km/hod, zrychlení 0–100 km/hod: 9,9 s, spotřeba: 6,3 l/100 km, cena: 710 000 Kč (provedení Elegance)

Audi A4 Avant 2.0 TDI quattro − výkon: 105 kW, rozměry: 4703×1826×1436 mm, max. rychlost: 207 km/hod, zrychlení 0–100 km/hod: 9,6 s, spotřeba: 5,8 l/100 km, cena: 931 100 Kč

Plusy:

  • jízdní vlastnosti i v náročných podmínkách
  • prostorný a praktický interiér
  • výhled a posed řidiče

Minusy:

  • ostřikovač předních skel
  • materiál koberečků dosněhu

Zdroj: E15

Nejčtenější