Milion za vylepšení programu pro hodnocení DVD

J. PETR  |  
Netflix

Před třemi roky vypsala firma Netflix soutěž o milion dolarů. Odnese si jej ten, kdo o desetinu zvýší účinnost softwaru, kterým firma doporučuje filmy svým zákazníkům. Systém firmy Netfix bere v potaz, jak zákazník hodnotil jednotlivé filmy v uplynulém období a odhaduje, co z nabízené filmové produkce by se mu mohlo ještě líbit.

Milion dolarů představoval velké lákadlo pro týmy i jednotlivce. Všichni ale nakonec své snažení vzdali. Už to vypadalo, že Netflix ušetří, když tým označovaný jako BellKor´s Pragmatic Chaos zvýšil úspěšnost systému o 10,05%. Ostatní týmy teď mají podle pravidel soutěže měsíc na to, aby úspěšného řešitele trumfly. Když se jim to nepovede, putuje milion k „chaosákům“.

Pokud si Netflix od soutěže sliboval, že vylepšený algoritmus obratem ruku využije a s jeho pomocí získá vyplacený milion zase rychle zpět, pak se zřejmě spálil. Hlavní trik „chaosáků“ je založen na překvapivém zjištění, že hodnocení filmů se mění podle dnů v týdnu. Pokud by Netflix chtěl nový algoritmus využít, musel by doporučení pro jednotlivé zákazníky měnit každý den. A to je zatím nereálné.

Nejčtenější