Milestone od Motoroly míří do obchodů

Patrik Šilhavý  |  Technika

První várka mobilních telefonů Milestone, vlajkové lodě společnosti Motorola, je zhruba s dvouměsíčním zpožděním na cestě do českých obchodů. První kusy by měly dorazit v polovině března. Pro deník E15 to řekl Milan Semerad z firmy IRD distribuce, která má v Česku šíření Motorol na starosti.

O tom, že se Motorola vrací na český trh s mobily, informoval deník E15 v listopadu loňského roku. Podle původních prohlášení českého zastoupení Motoroly se měly telefony této značky na český trh více než po roční přestávce vrátit už na přelomu roku. „Byly tam nějaké logistické problémy. Také jsme čekali na novou verzi softwaru,“ vysvětlil Semerad. Podle spekulantů může být za zpožděním prodeje fakt, že Motorola zpočátku upřednostnila silnější trhy.

Motoroly se objeví v běžných internetových i kamenných obchodech, s mobilními operátory IRD distribuce stále vyjednává. Na spadnutí je údajně dohoda s Vodafonem. Ten bude podle Semerada globálně prodávat i budoucí model Milestone 2. Tuzemský distributor očekává, že by se v prvních dvou měsících mohly prodat stovky kusů první verze.

Cena Milestonu zatím nebyla oficiálně stanovena. Jak deníku E15 řekl šéf českého zastoupení Motoroly Petr Špinar, jeho základní cena by se ovšem mohla pohybovat kolem třinácti tisíc korun.

V nabídkách prodejců by se tak mobil zařadil mezi své úhlavní nepřátele: levnější T-Mobile G1 a dražší Apple iPhone. Na český trh míří i jiné modely. „S dalšími, cenově dostupnými mobilními telefony přijdeme na začátku léta tohoto roku. Zaměřujeme se přitom na zařízení se systémem Google Android,“ sdělil Špinar a pokračoval: „Očekáváme, že Motorola bude zpět mezi hlavními hráči na lokálním trhu v druhé polovině roku 2010.“

Motorole se s novým modelem podařilo ve Spojených státech rozproudit mánii, podobně jako to dokázal Apple s iPhonem. Dobrých výsledků všechale dosahuje i v Evropě – jak podotkl Semerad, například v Německu se po Novém roce během několika týdnů rozprodalo na deset tisíc kusů. Milestone tak mobilní divizi Motoroly dostal z vážných existenčních problémů.

Analytici ale upozorňují, že není možné stavět ekonomiku firmy na úspěchu jednoho výrobku. Podle odborníků by se Motorola měla ponaučit ze své historie, od úspěšného modelu se včas odklonit a přinést další zákaznicky atraktivní mobily.

Zdroj: E15

Nejčtenější