Mercedes E 250 CDI Kombi

Jan Rýdl  |  Auta

Kombi verze mercedesovské třídy E je stejně tradiční jako pruhy na zebrách. Vše je dovedeno ke konzervativní dokonalosti a vyhovuje ideálu, podle kterého toto auto technicky ani morálně nepodlehne svému věku ani po patnácti letech služby.

Tradiční mřížka chladiče, trojcípá hvězda i charakteristický prolis na kapotě motoru dělá Mercedes Mercedesem. Znalci na vnější vizáži ocení opět rozdělené světlomety i moderně řešená diodová denní světla. Uvnitř posádku vítá hluboké pohodlí. Přední křesla nabízejí seřízení postranních polštářů, které jsou v prudších zatáčkách důležité. Trochu k podivení zůstává, proč na dokonalém elektricky seřiditelném sedadle není elektrifikován také posun celého křesla vpřed a vzad.

Na první pohled zaujme mohutný volant s dvojí čtveřicí ovladačů a přístrojová kaple s jednoduchými budíky. Největší uprostřed je rychloměr, menší vpravo otáčkoměr a vlevo ručičkové hodiny. Informační výstup palubního počítače vidí řidič v dolní polovině tachometru. Není nutné chválit na řízení vše, za vyzdvižení stojí vstřícná a nekomplikovaná grafika navigace.

Kombi pojme vše. Páté dveře se otevírají elektricky samy. Zavírají pochopitelně taky tak. Při sklopení druhé řady sedadel vznikne ohromná ložná plocha s rovným dnem. Ani podběhy kol nijak výrazněji prostor neomezují. Hodně pozorné od konstruktérů je při každém otevření automatické nadzdvižení rolety kryjící pohled oknem do kufru.

Řídit Mercedes E 250 CDI je lekce diplomatické jízdy. Rychle, silně a přitom plynule. Díky skvělé práci automatické převodovky a pohodlného tempomatu je auto schopné i při své váze a rozměrech dynamické jízdy. Ke smyku ani prokluzu kol nenechá elektronika vůbec dojít. Jako opomenutí přitom ale působí jen pětistupňový automat, přičemž nejen konkurence ale i Mercedes sám některým svým modelům běžně montuje sedmistupňové rychlostní skříně.

Automobilka se chce chovat ekologicky, proto má Mercedes čtyřválec namísto obvyklého šestiválce. Auto s označením BlueEfficiency disponuje motorem se sníženým obsahem a dvojicí turbodmychadel. Výsledkem je mohutný zátah hned od zhruba šestnácti set otáček. Při akceleraci se ani náznakem neprojeví tendence k opadání výkonu. S klidnou nohou na plynu se dá kombinovanou spotřebu držet pod šestilitrovou hranicí.

Mercedes E 250 CDI Kombi je produkt prestižní automobilky. Technicky vynikající, ekonomický v provozu a s jistotou výdrže. Cena těsně nad milion korun odpovídá a bude oslovovat především manažery s možností nákupu s odpočtem daně. Pak je cena totiž kolem osmi set tisíc lákavá. A ačkoliv po prvním prodeji se razantně sníží, následujících pět šest let bude naopak velmi stabilní.

Mercedes E 250 CDI Kombi

Motor: vznětový řadový čtyřválec
Objem zdvihu: 2146 cm3
Výkon: 150 kW / 4200 otáček
Převodovka: šestistupňová automatická
Rozměry: 4896 / 1854 / 1512 mm
Kufr: 690 / 1950 l
Max. rychlost: 230 km/h
Spotřeba: 5,7 l / 100 km
Cena: od 1 182 000 Kč

Zdroj: Sedmička
Foto: Daimler

Nejčtenější