Mercedes Benz: vozy jako stvořené do terénu

Igor Pírek  |  Auta

Skupina českých novinářů dostala jedinečnou šanci otestovat vozy Mercedes Benz v Transylvánských Alpách.

Akce trvala dva dny a za volanty „teréňáků“ s třícípou hvězdou na kapotě jsme strávili každý den více než deset hodin. Vše probíhalo v okolí vesničky Arieseni, ležící v masivu Hihot.

O náročnosti trasy, kterou jsme projížděli, svědčila třeba skutečnost, že jsme za první den ujeli ve vysokých horách necelých 100 kilometrů. Vystoupali jsme přitom do nadmořské výšky kolem 1800 metrů, těsně pod vrchol nejvyšší místní hory Cucurbata Mare.

Strohý tvrďák

Nejvíce mi „padl do ruky“ model G 280 CDI. Jeho hranaté tvary a spartánský interiér naznačovaly, že byl původně určen pro armádu. V terénu, kde se střídaly šotolinové horské sil-nice s rozbahněnými úseky a stezkami pokrytými kameny, se pohyboval s obdivuhodnou jistotou.

Třílitrový motor nabízel dostatek síly ke zdolání i těch nejzáludnějších překážek. Díky pětistupňové automatické převodovce jsem měl ulehčenou roli, mohl jsem se plně věnovat řízení.

Vůz G 280 dokázal přebrodit až 60 centimetrů hlubokou vodní překážku

Do terénu první třídou

Po přesednutí do modelů řady GL jsem si při jízdě obrazně řečeno hověl. Pérování mělo měkčí nastavení, sedadla byla pohodlnější než u modelu G 280, volant jako u luxusních aut, jeho výkonný posilovač pracoval za mne. Rovněž motory, například dieselový čtyřlitr u vozu GL 420 CDI, byly mnohem tišší ve srovnání s motorem „géčka“.

A ještě o trošku větší pohodlí jsem si užíval ve voze ML 320 CDI. Na silný třílitrový dieselový šestiválec jsem se mohl spolehnout při náročných stoupáních. Stejně jako u modelů GL byly motory spojeny se sedmistupňovou automatickou převodovkou.

Horští stěhováci

Mezi testovanými vozy s pohonem byly i modely Viano a Sprinter. Viano nabízelo až sedm pohodlných míst, Sprinter byl daleko největším testovaným autem. Oba si vedly na rozbitých horských cestách velmi slušně.

Zdroj: E15
Foto: Igor Pírek

Nejčtenější