Mercedes–Benz E slaví vítězné tažení

Jaroslav Matějka  |  Auta
Dva měsíce. Jen takhle krátká doba stačila, aby se i kabriolet třídy E prosadil na špici

S novým Mercedesem–Benz třídy E se německá automobilka trefila, do dnešního dne se prodalo přes 300 tisíc těchto vozů. Sedan, kombi, kupé a kabriolet jsou v současnosti nejoblíbenějšími vozy svého segmentu.

Přitom jim k tomu stačila jen velmi krátká doba: sedan byl uveden na trh teprve v březnu 2009, o dva měsíce později v květnu následovalo kupé a v listopadu kombi. Ty doplnil v březnu 2010 ještě kabriolet. Sedan zaujal vedoucí pozici ve své třídě jen měsíc po uvedení na trh a od té doby si ji úspěšně drží. Pouhých 14 měsíců od zahájení výroby v německém Sindelfingenu byl 29. července 2010 vyroben sedan nové třídy E s pořadovým číslem 250 000.

V závodě v Brémách se vyrábějí kupé a kabriolety, v Sindelfingenu sedany a vozy kombi, prodloužená
verze sedanu (na tomto snímku) se montuje v Pekingu

V Německu činí jeho podíl na trhu přes 50 procent, ve zbytku západní Evropy kolem 40 procent a v USA přes 30 procent. V prvním pololetí letošního roku se prodalo po celém světě 101 700 sedanů třídy E Mercedes-Benz, což představuje oproti stejnému období minulého roku navýšení o 62 procent. Nedávno byla také uvedena na čínský trh prodloužená verze sedanu třídy E.

U nás si limuzínu zatím objednalo 584 zákazníků, varianta kombi oslovila 66 zájemců, pro kupé se rozhodlo 151 zákazníků. Kabriolet, který dorazil na český trh letos na jaře, si objednalo 30 lidí.

Kupé se nejvíce prodává v USA, Německu, Velké Británii a Číně
Dlouhá historie. Během uplynulých 60 let nadchlo osm generací třídy E dvacet milionů zákazníků celého světa. Na snímku je kabriolet 220 SE z roku 1963

Zdroj: E15
Foto: Daimler

Nejčtenější