Mazda 6 - krása šestého smyslu

Milan Jirouš  |  Auta

Mazda 6 má mezi motoristy velice dobré jméno už několik let. Její první generace si jejich srdce získala skvělými jízdními vlastnostmi, prostorností i spolehlivostí. Druhá přišla s modernější technikou a ještě lepším designem. Nyní absolvovala facelift a modernizaci. Nově vyzbrojena proti konkurenci přijíždí i na český trh.

Omlazený vůz se představil na letošním jarním ženevském autosalonu. Již tam mohli první motoristé obdivovat inovované tvary. Největší změny se přitom odehrály na přídi vozu – nový nárazník, jiná maska chladiče. Avšak změny nejsou jen optické. Úpravou prošel podvozek, pod kapotu se nastěhoval nový motor 2.0 MZR DISI s přímým vstřikováním paliva a v nabídce výbav najdeme nově zařazené položky. Asistent pro rozjezd v kopci, systém sledování jízdních pruhů, bi-xenonové natáčecí světlomety nebo monitorovací systém pro kontrolu tlaku v pneumatikách.

Všechny linky a křivky karoserie dodávají Mazdě 6 sportovní šmrnc. Automobil vypadá velice dynamicky, i když stojí. Masivní přední nárazník, mohutné blatníky a designově velice povedená kola z lehkých slitin nikdo nepřehlédne. Z boku zaujmou i čisté plochy dveří. Celkově vůz působí robustně a bezpečně, současně však i pružně a rychle.

Zádi dominují opticky výrazné světlomety. V případě kombi u Mazdy tradičně pojmenovaného Wagon si pozornější lidé jistě všimnou i rozměrných pátých dveří, které slibují dobrý přístup k zavazadlům. V nabídce najdeme ale i klasický sedan či liftback s výklopnou zadní stěnou.

Kvalita na dosah

Pokud jde o interiér, ani ten nechystá žádné zklamání. Naopak! Použité materiály jednoznačně zaslouží pochvalu. Vše perfektně lícuje a povrchová úprava je skvělá. Opomenout nesmíme ani líbivý design palubní desky či dostatek odkládacích míst. Samostatnou kapitolu představují výborně tvarovaná sedadla poskytující dobrou oporu tělu i v zatáčkách. Místa je zde dostatek jak vpředu, tak na zadních sedadlech.

Cestující se navíc mohou spolehnout na bohatou výbavu obsahující například automatickou klimatizaci nebo audiosystém Bose. Ten lze obsluhovat pomocí tlačítek na multifunkčním volantu. Zavazadelník disponuje objemem 519 litrů v základním uspořádání. Sklopením zadních sedadel vznikne rovná plocha a celkový objem nákladového prostoru naroste na 1751 litrů.

Naftový silák

Pod kapotou testovaného vozu trůní turbodiesel 2.2 MZR-CD/120 kW (163 koní). Jde tedy o střed nabídky. Vznětový motor o tomto objemu najdeme v ceníku i s výkonem 95 kW (129 k) a 132 kW (180 k). Pohonná jednotka zaujme tichým a kultivovaným během. Zátah agregátu je plynulý, bez výrazného turboefektu. Zkrátka běh motoru hodnotíme na jedničku. Spotřeba se při jízdě s lehkou nohou pohybuje okolo šesti litrů na každých sto kilometrů. Pokud ale budete na plyn hodně šlapat, vyšplhá se někam mezi osm a deset litrů poměrně hravě.

Se zvýšenou spotřebou počítejte, i pokud se rozhodnete využívat výhod německých dálnic. Rychlost 130 km/h ale znamená konzumaci asi 6,5 litru na 100 kilometrů, a to je příznivá hodnota. Vůz může být vybaven pětistupňovou automatickou převodovkou s možností manuálního řazení nebo jako v našem případě šestistupňovým manuálem. Řazení jednotlivých rychlostních stupňů je přesné a snadné. Ani zde není automobilu co vytknout.

Jízdní vlastnosti Mazdy 6 nejsou vůbec špatné. Podvozek je nastaven na komfortní odpružení, a tak pohlcuje jednu nerovnost za druhou. Na druhou stranu, při rychlé jízdě po zvlněné a nerovné vozovce se dokáže vůz hodně rozhoupat. Lépe než na českých okreskách se Mazda 6 cítí na dálnici. Je to auto postavené pro zdolávání dlouhých vzdáleností, o tom není pochyb. Avšak ani ve městě si není na co naříkat. I na nerovné dlažbě totiž podvozek odvádí výbornou práci.

Posádka ocení příjemné odpružení, skvělá sedadla i akustickou pohodu vládnoucí v interiéru. Řidič zase vynikající motor, skvělé řazení a přesné řízení. Jediná drobná výtka směřuje k systému upozorňujícímu na vůz ve slepém úhlu. Světelná a akustická signalizace je jistě vítaným bezpečnostním prvkem. U Mazdy 6 se ale aktivuje, i když je detekované auto poměrně daleko a bezprostřední nebezpečí nepředstavuje.

Výbava i pro náročné

Nejlevnějším provedením je sedan se zážehovým motorem 1.8 MZR. Jde o vůz v základní výbavě CE za 569 900 Kč. Už toto provedení nabízí například čelní a boční airbagy vpředu a okenní airbagy vpředu i vzadu. Nechybí ABS, protiprokluzový systém nebo signalizace nouzového brzdění, která samočinně rozsvítí varovná světla při prudkém brzdění. Nejlevnější liftback pohání tentýž agregát a nabízí se za 584 900 Kč. Kombi vybavené shodnou pohonnou jednotkou přijde na 599 900 korun.

Mazda 6 Wagon 2.2 MZR-CD

Typ motoru: přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem motoru: 2183 cm3
Nej. výkon motoru: 120 kW při 3500 ot./min
Nej. točivý moment motoru: 360 Nm při 1800 ot./min
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,2 s
Max. rychlost: 211 km/h
Komb. spotřeba paliva: 5,4 l/100 km
Cena testované verze: od 842 900 Kč

Zdroj: Formen
Foto: Mazda Motor Corporation

Nejčtenější