Mazda 3 má sportovní srdce

Jan Rýdl  |  Auta
Nová mazda potěší milovníky sportovního stylu

Krátká oblá příď, ostře sešikmené světlomety, masivní boční profil auta a horní spoiler na zádi. Tak vypadá Mazda 3 MPS.

Interiéru dominuje černá s kovovými doplňky a červeným podsvícením přístrojů. Dravý dojem podporuje uvnitř tříramenný volant, výrazný tachometr a otáčkoměr a také pokovené pedály. Pochválit lze krátkou řadicí páku s přesným chodem, naopak nepřehledná je spousta tlačítkových ovladačů na volantu a na středové konzoli. Je jich tolik, že je lepší se s jejich funkcemi seznámit v klidu před startem a nespoléhat, že za jízdy zafunguje řidičská intuice.

Sedák a opěrák

U sportovního auta jsou klíčem ke spokojenosti řidiče sedačky. U Mazdy 3 jsou zvláště přední sedáky naprosto dokonalé a ani nejostřejší zatáčka nebude nepříjemná. Naopak tvar opěráku je o něco horší, polstrování kolem zad a lopatek může cestující omezovat. Japonská továrna sice nenabídla úplně nový motor, spíše vsadila na prověřený pohon, ale přeplňovaný benzinový čtyřválec 2,3 litru je silně bijícím sportovním srdcem auta.

Umírněný zvuk

Mezi přední vlastnosti motoru patří vedle velkého výkonu i jeho uhlazený nástup s přispěním turba a také vytříbený zvuk. Ten se ale skalním milovníkům dynamické jízdy může zdát až příliš umírněný. Sportovní svezení nebo netrpělivé městské popojíždění bude žádat nejméně dvanáct litrů paliva na sto kilometrů a rychlí piloti mohou jezdit třeba i přes čtrnáct litrů. Jakmile se ale Mazda 3 MPS dostane do běžného provozu, spokojí se s devíti litry.

Podvozek a brzdy

Silný motor dobře doplňují jízdní vlastnosti auta. Odpružení sice není naladěné na styl limuzíny, ale i tak tlumí nerovnosti silnic uspokojivě. Podvozek neztrácí kontakt s vozovkou a jistota držení stopy v zatáčkách je ukázková. Stejně tak brzdy. Někteří řidiči mohou být nespokojení s příliš účinným posilovačem řízení. Ve městě se to hodí. Při dálniční jízdě ve snaze pomáhat zřetelně ubere, takže volant není přecitlivělý.

Mazda 3 je technicky vynikající auto s velmi moderní konstrukcí. K mání je navíc za rozumnou cenu a hned od základu se slušnou porcí výbavy. Bude se podle všeho velmi dobře prodávat i jako mírně ojeté. Navíc je možné vybírat z množství různých verzí, které nedávno obdržely ohodnocení jako nejbezpečnější auto ve své třídě. Kritizovat ho lze snad za menší zavazadlový prostor.

Mazda 3 MPS

Motor: přeplňovaný zážehový řadový čtyřválec
Objem zdvihu: 2261 cm3
Výkon: 191 kW/ 5500 otáček
Převodovka: šestistupňová manuální
Rozměry: 4460 / 1755 / 1470 mm
Kufr: 340/430 l
Max. rychlost: 250 km/h
Spotřeba: 9,6 l/ 100 km
Cena: od 399 900 korun

Zdroj: Sedmička

Nejčtenější