Maybach: luxus, který příliš netáhne

Jaroslav Matějka  |  Auta
Pro všechny modely byla exkluzivně vyvinuta barva Bahamas Blue

Ofenziva Asiatů pokračuje. Nedávno probleskly zprávy, že mají políčeno i na superluxusní značku Maybach. Tím, kdo měl mít zájem, byl čínský výrobce automobilů a baterií BYD.

Mluvčí německého automobilového koncernu Daimler, kterému značka patří, vzápětí pověsti o prodeji popřel. Pochybnosti však přetrvaly.

Nový Maybach si totiž loni pořídilo jen něco kolem 200 lidí. Ve srovnání s prodeji superluxusních automobilů Rolls-Royce firmy BMW či Bentley společnosti Volkswagen to představovalo pouhý zlomek. Podobná neradostná čísla ostatně provázejí Maybach od počátku, od roku 2002, kdy byl poprvé představen. Jeho cena sice byla vždy o trochu vyšší než ceny konkurenčních vozů, ale to při rozhodování movitých zájemců nehrálo roli.

V minulosti váhali s koupí hlavně proto, že jim Maybach příliš připomínal velké mercedesy. Neměl svoji tvář. I proto se Maybach pro letošní rok proměnil poměrně výrazně. Po faceliftu se prodloužil o 11 milimetrů a je širší o 17 milimetrů. Modernizovaný vůz se liší především přední částí. Nová dominantní maska chladiče je vyšší a větší, protažená do tvaru písmene V.

První třída. Podle průzkumu automobilky majitelé Maybachu často cestují vozem i více než tisíc kilometrů bez přerušení. Využívají ho jako protiváhu letadlům

Pod chladičem se nachází nárazník s diodovými pásy pro denní svícení, který byl zevrubně přepracován. Nyní vyvolává dojem, že vůz je mnohem širší při pohledu zepředu. Kapota motoru má vyšší hranu a působí mnohem expresivněji než u předchozího modelu. Také tvar vnějších zpětných zrcátek se proměnil, je aerodynamičtější. Zrcátka jsou konstruována tak, aby způsobovala při jízdě menší hluk. Přitom nabízejí větší plochu zrcadel.

Koncová světla mají tmavší krycí sklo. Ke změnám exteriéru patří i nová stříbrná 19palcová kola pro modely Maybach 57 a 62 a 20palcová kola pro modely 57 S a 62 S. V interiéru je znát ohromný důraz na preciznost, na dokonalé zpracování i těch nejmenších detailů, třeba na opěradlech sedadel jsou nové stříbrné cedulky s nápisem Maybach Manufaktur.

Tvůrci použili jen ty nejdražší materiály. Zákazník si může vybrat z několika druhů kůží, koberců a potahů stropů. V nabídce jsou tři různá barevná řešení. U série 62 je novinkou na přání instalovaná 19palcová obrazovka.

Motory jsou silnější, přitom mají nižší spotřebu a produkují méně emisí. U Maybachu 57 S a 62 S stoupl jejich výkon o 13 kilowattů na 463 kilowattů, přitom se spotřeba snížila ze 16,4 na 15,8 l/100 km. U modelů 57 a 62 klesla spořeba z 15,9 na 15 l/100 km. Výjimečná je i záruka, kterou Maybach poskytuje na svoje nové modely – buď osm let, nebo 200 tisíc ujetých kilometrů.

Zdroj: E15
Foto: Daimler

Nejčtenější