Lancer. Zážitek bez kompromisů

Jan Rýdl  |  Auta

Sportovní motor a fantastické jízdní vlastnosti vyvažuje vyšší spotřeba benzinu. Ale Mitsubishi Lancer za to stojí.

Mitsubishi je se svým modelem Lancer ikonou sportovního motoristického světa. Když si nadšený obdivovatel fantastických kreací rallyových jezdců koupí běžný sériový Lancer, nebude zklamaný. Zvenčí je Mitsubishi Lancer Sportback agresivní a jeho příď musí ve zpětných zrcátkách působit až arogantně dynamicky.

Po nastoupení je ihned jasné, že uvnitř je prostoru dost i pro mírně nadprůměrnou postavu a překvapivě ani v druhé řadě se cestující nebudou příliš tísnit. Oproti konkurenci má ale Lancer o něco menší zavazadlový prostor. Přístroje, volant i panel středové konzole působí ryze sportovně. Díky střízlivé kombinaci plastu a kovu na palubní desce dosáhla automobilka dojmu soutěžního modelu jezdícího v běžném provozu.

Přístroje se i díky tomu omezují na výrazný otáčkoměr a rychloměr. Mezi nimi je jednoduše umístěný displej palubního počítače s červenou grafikou. Spolu s duchem auta jdou i sedadla. Jsou sice pohodlně široká, ale přitom dobře drží tělo řidiče a předního spolujezdce v ostřejších zatáčkách.

Důvod, proč si Lancer pořídit, jsou jízdní vlastnosti. Zvlášť naladění podvozku a odpružení vyvolává dojem, že takto sedí i soutěžní modely. Zvuk při přejíždění nerovností tento dojem jen podtrhuje. Ačkoliv je Lancer neustále ve velmi těsném kontaktu s vozovkou, posádka netrpí. Samostatnou kapitolou jízdy jsou zatáčky, auto nejeví tendenci ani k náklonům ani ke smyku.

Přitom ostré zákruty, které jsou dynamičtěji jezdící šoféři zvyklí projíždět kolem šedesátky, zvládne Lancer o dvacet, nebo spíše o třicet kilometrů v hodině rychleji. U sportovních aut jsou důležité brzdy. Nástup jejich účinku je plynulý a ani při jejich zahřátí po opakované velké zátěži je řidič neunaví. V testu Mitsubishi Lancer poháněla benzinová osmnáctistovka. Její chod je velmi kultivovaný a při rozumném režimu jízdy si řidič může uhlídat spotřebu do sedmi litrů.

Přisportovním stylu ale spotřeba bude stoupat a dvanáctilitrová hranice je přitom reálná. Otáčkoměr je třeba přitom držet nad úrovní čtyř tisíc, protože až nad ní se motor skutečně probouzí. Dynamický styl bude také vyžadovat hodně práce s řadicí pákou. Potom by se hodilo i trochu přesnější řazení.

Zdroj: Sedmička

Nejčtenější