Lamborghini představuje nový model. Odvrátí pokles zájmu?

Jaroslav Matějka  |  Auta
Oslava aerodynamiky. Nové Gallardo LP 570-4 Superleggera má ambice vykročit ve stopách svého úspěšného předchůdce z roku 2007, Gallarda LP 560-4.

Jeden nový model ročně, takový cíl si vytkli představitelé automobilky Lamborghini. Znepokojily je prodejní výsledky za rok 2009. A začali ho naplňovat na autosalonu v Ženevě, kde představili nový Lamborghini Gallardo LP 570–4 Superleggera. Nový supersport má oživit mírně klesající zájem o italskou značku.

Lehčí a silnější. Nový supersport ztratil oproti svému předchůdci na váze 70 kilogramů, nic lehčího
dosud tvůrci Lamborghini nevyvinuli.

Měl by být úspěšný jako Murcielago, kterého se dosud prodalo čtyři tisíce kusů, a menší a levnější Gallardo, jež se blíží hranici deseti tisíc prodaných vozů. Očividně k tomu má všechny předpoklady. Motor má impozantní parametry – je to desetiválec V90° s přímým vstřikováním paliva a objemem 5,2 litru; 570 koní pod kapotou uděluje vozu zrychlení „na sto“ za 3,4 sekundy a „na dvě stě“ za 10,2 sekundy; maximální rychlost činí 325 km/h.

Tomu odpovídá i spotřeba – ve městě se pohybuje kolem 20 litrů, mimo město lehce nad devět litrů, kombinovaná pak je 13,5 l/100 km. Vše je maximálně odlehčené: karoserie je z hliníku s termoplastem, rám je strukturální hliníkový. Není pak divu, že celková hmotnost činí pouhých 1340 kilogramů.

Rozměry jen potvrzují dojem ze široce rozkročeného nízkého vozu. Vůz měří na délku 4386, na šířku 1900 a na výšku 1165 milimetrů. Nové „Lambo” má stálý pohon všech kol s viskózním trakčním systémem. Převodovka je robotizovaná sekvenční E-Gear s ovládáním pádly na volantu. Má šest rychlostí plus zpátečku.

Kola jsou devatenáctipalcová, brzdné karbo-keramické kotouče se slitinovými třmeny z hliníku mají na předních kolech rozměry 380×38 milimetrů, na zadních pak 356×32 milimetrů. Řízení je hřebenové. Nechybí kompletní systém ESP Systém s ABS, ASR a ABD.

Příběh policejního vozu

Automobilka Lamborghini pravidelně sponzoruje italskou policii. Naposledy jí věnovala za velké pozornosti médií jedno nové Gallardo LP560–4 v říjnu roku 2008. Vystřídalo ve službě jiné, které italští policisté používali od roku 2004. Dodnes se tím automobilka na svých internetových stránkách pyšní. Už však neříká, jak „policejní sporťák“ neslavně skončil.

Chlouba italské policie

Třicet policistů podstoupilo speciální výcvik. Zkušební jezdci automobilky je několik dní trénovali, jak zvládnout vůz poháněný ohromující silou více než 500 koňských sil, jak si poradit s nejrychlejším policejním vozem světa. Nakonec to ale nebylo nic platné. Když se s ním vraceli z akce, tak jim u benzinové pumpy zkřížilo cestu jiné auto. Nepozorný policista strhl řízení, narazil do zaparkovaných vozů a zcela zdemoloval přední část policejní chlouby.

Zdroj: E15

Nejčtenější