K hybridnímu pohonu sáhlo už i Ferrari

Magda Koutská  |  Auta

Letošní autosalon v Ženevě charakterizují především elektrické a hybridní vozy. Málokdo však čekal, že se k ekologické technologii přikloní i sportovní značka Ferrari. Italský výrobce představil nepřehlédnutelné zeleno-černé Ferrari 599 HC a stal se jednou z hvězd dosavadního průběhu přehlídky.

Hybridní koncept využívá kromě klasického osmiválce i elektromotor s nejmodernějšími lithium-iontovými bateriemi a systém rekuperace kinetické energie. S jeho pomocí šetří palivo v městském provozu a napomáhá plynulosti jízdy při předjíždění či brzdění. Obdobnými vlastnostmi oplývá i nový hybrid od Opelu Flextreme GT/E. Ten navazuje na plně elektrický model Ampera, který Opel představil v Ženevě před dvěma roky.

Německý výrobce atraktivně řešeným vozem nabídl jeden z důvodů, proč jej General Motors odmítl prodat, a vyčlenil na záchranu značky přes 2,5 miliardy dolarů. Své verze hybridů nabídly i další velké značky jako Peugeot-Citroën, Daimler, BMW nebo Volkswagen. Zástupci Toyoty uvedli, že „popularita hybridů je jednoznačně na vzestupu a dávno již nelze hovořit o průkopnících“.

Jen loni si hybridní Prius zakoupilo přes půl milionu lidí po celém světě a Toyota chce v roce 2020 nabídnout v hybridní podobě všechny své modely. Velkým tématem minimálně dopoledních prezentací však byly nedávné problémy světového lídra, který v uplynulých měsících musel svolat přes osm milionů vozů včetně hybridů kvůli problémům s plynovým a brzdovým pedálem. Většina výrobců otevřeně připustila, že riziko nejde nikdy plně vyloučit. „My věříme v náš systém, ale nebudu vám tvrdit, že tohle by se Mercedesu nikdy nemohlo stát,“ uvedl například prezident Daimleru Dieter Zetsche.

Zdroj: E15

Nejčtenější