Jablka rozbíjejí okna

(vet)  |  Počítače

Když se firma Apple stala technologickou firmou s největší účetní hodnotou, bylo to především vítězstvím u zákazníků.

Až do nedávné doby šlo ale o jednotlivce, o firmy se stratégové Applu příliš nezajímali. Totéž platilo i obráceně, firmám se přechod na jinou platformu příliš nezamlouval.

Ilustrační foto

To už ale neplatí a do náruče Applu dnes kráčí jak malé firmy, tak i velké koncerny. Zlom udělal iPad, dnes nejúspěšnější digitální hardware v historii. Plných 50 procent firem patřících do Fortune 100 již začalo iPad nakupovat, nebo to plánuje. Na počítače a další periferie s jablkem ve znaku tak přešly společnosti, jako Google, Cisco, Facebook nebo Bausch & Lomb.

Samotný Apple přitom stále zůstává firmou orientující se zejména na jednotlivé zákazníky a nehodlá budovat speciální divize věnující se firmám.

Konec hegemonie Windows

Prvním krokem, který začal velké firmy převlékat do dresu s jablíčkem, byly mobilní telefony iPhone, pravý nástup ale začal až s příchodem iPadu. Jeho rozšíření je tak masivní, že se na příští rok předpokládá prodej 40 milionů kusů. Jednotlivé společnosti se tak dostávají z pout dvojice Microsoft-Intel, kterým dlouhých 20 let patřily firemní IT. Jak je to možné?

Ilustrační foto

Výrobky z dílny Apple jsou dnes považovány za bezpečnější než cokoli pracující s operačním systémem Windows, navíc s přechodem na internet zmizela výhoda některých aplikací, které si firmy jako Microsoft nebo Research in Motion držely pro sebe. Na neuvěřitelný úspěch iPadů si mezitím začínají stěžovat výrobci dalších digitálních hraček od netbooků, které přestávají být prodejné, až po digitální fotoaparáty nižší cenové třídy. V obou případech prostě iPad nabízí elegantnější a jednodušší řešení.

Navíc se iPad zapne okamžitě a odpadá několikaminutové čekání na Windows, které zákazníky irituje již několik desetiletí, ale přesto nechalo experty Microsoftu v klidu. Skutečnost, že iPad je výrazně levnější nežli solidně vybavený laptop, je potom již jen důraznou tečkou.

Zdroj: Strategie

Nejčtenější