Honda CR-V 2.2 i-DTEC

Jaroslav Matějka  |  Auta
Nuda. Střih vozu je vcelku nevzrušivý, usedlý.

Prazvláštní auto. Na první pohled působilo usedle, důstojně. Málem jsem kolem něj chodil po špičkách a říkal si, zdali bych si neměl obléci bílé rukavičky, abych ho neumazal. A ten pocit se jen znásobil, když jsem do něj usedl.

Rozměrné kožené sedačky i loketní opěrky působily dojmem přímo procovským. K dokonalému pocitu chyběl snad už jen mírně předkloněný číšník s tácem, na němž by se třpytily dvě sklenky perlivého šampaňského. A teď ostrý střih.

Po několika desítkách kilometrů, které jsem s vozem najezdil po silnicích, jsem s ním namířil do terénu. A rychle jsem zapomněl na to, že sedím „v salonu na kolech“. Kola drtila zbytky větví na lesní cestě, usilovně hrabala na kluzké louce, přeskakovala kameny v lomu. Byl jsem král terénu. Až zázračná proměna. Nabubřelost zmizela, zůstal jen poctivě pracující stroj. Jízdní vlastnosti mne nadchly.

Přitom vůz neměl ani redukci ani systém pro sjezd prudkých kopců, zadní kola se připojovala až při prokluzu. Podle průzkumu automobilky Honda 75 procent kupců tohoto vozu se s ním nikdy neprojelo v terénu (ani na to nikdy nepomyslelo). Jako hlavní důvod pro koupi uváděli vyvýšenou pozici za volantem, pohodlná sedadla a dostatečně velký zavazadlový prostor. To všechno testovaná Honda nabízela.

Sázka na detail. Honda cílí na usedlé řidiče i uspořádáním interiéru.

A také usedlý výraz, který se k ní nehodil. Jako kdyby ji její tvůrci vědomě posunuli ke kategorii takzvaných městských SUV. Mnohokrát se mi už u testovaného vozu stalo, že se mi nelíbil na první pohled, postupně jsem mu však přišel na chuť. K tomu tentokrát nedošlo.

A teď už jen krátce: pokud chcete vůz, s nímž vždy odstartujete od semaforu jako první, tak toto auto je dobrá volba. Chovalo se překvapivě čile. Řízení bylo přesné, na tak velké auto až komfortní. Na velmi vysoké úrovni bylo tradičně i zpracování vozu. A také mne udivovala jeho variabilita. Třeba zadní sedadla bylo možné posunout až o patnáct centimetrů.

Technické údaje

Motor: vznětový řadový čtyřválec
Zdvihový objem: 2199 cm3
Výkon: 110 kW
Převodovka: automatická, pětistupňová
Provozní hmotnost: 1782 kg
Rozměry: 4570×1820×1675 mm
Zavazadlový prostor: 524 l
Maximální rychlost: 190 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,6 s
Kombinovaná spotřeba: 6,5 l
Cena testovaného vozu: 809 tisíc Kč (výbava Elegance)
První cena vozu: 599 tisíc Kč (2.0 i-VTEC, výbava S)

Konkurence

Toyota RAV4 2.2 D-CAT 150 – výkon: 110 kW, rozměry: 4415×1815×1685 mm, maximální rychlost: 185 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,8 s, kombinovaná spotřeba: 7,2 l/100km, cena: 834 900 Kč (výbava Premium)

Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D DPF – výkon: 115 kW, rozměry: 4665×1800×1680 mm, maximální rychlost: 198 km/h, kombinovaná spotřeba: 7,3 l/100 km, cena: 783 250 Kč (výbava Intense+)

Plusy:

  • Kvalita zpracování
  • Skvělé jízdní vlastnosti
  • Prostorný interiér

Mínusy:

  • Design exteriéru
  • Vystupující středový panel

Zdroj: E15

Nejčtenější