Google versus televize

(dey)  |  Počítače
Ilustrační foto (Foto: Shutterstock)

Velké televize v USA se s Googlem hádají o to, co má být součástí služby Google TV. Televize svůj obsah stahují mimo dosah Googlu, jehož vedení jim za to spílá.

Od října, kdy šéf Googlu Eric Schmidt oznámil spuštění nové služby Google TV, bylo jasné, že střetnutí internetového obra s velkými televizními společnostmi bude tvrdé. Divákovi je to celkem jedno – zatím. Google TV může sledovat, pokud si pořídí zvláštní firemní set-top box (nebo určité typy televizorů Sony, které ho již mají zabudovány). Může sledovat vysílání stejně, jako by je sledoval přímo, s tím rozdílem, že vlastně sleduje internet.

Ilustrační foto (Foto: Google)

To je však jen první krok. Schmidt se domnívá, že sloučení televize a internetu pomůže vytvořit nové zdroje příjmů. „Lidé se prostě budou víc dívat na televizi,“ řekl šéf Googlu (jako by lidé už dnes trávili před obrazovkami málo času). Konkrétně mají ony nové zdroje přijít s aplikacemi, jež umožní televizní vysílání – a tedy především reklamu – lépe zacílit na jednotlivé spotřebitele.

Televize se obávají, že Schmidt má pravdu – s tím, že ony nové zdroje ovšem potečou do kapsy Googlu, nikoli jim. Velké společnosti CBS, NBC, ABC a Fox proto Googlu znemožňují jejich vysílání přebírat. Obávají se, že obsah jejich vysílání se na internetu stane šíře dostupným než dosud, a ony tak ztratí svůj inzertní potenciál – zhruba podobně, jako se s Googlem přou vydavatelé psaných médií.

TV společnosti brzdou pokroku?

Schmidtovi se to pochopitelně nelíbí. Na konferenci Web 2.0 Summit v San Francisku se nechal v polovině listopadu slyšet, že šéfové televizních společností nerozumějí novým technologiím a nechápou nové obzory, jež jim nabízejí internetové aplikace. Jejich bojácný přístup podle Schmidta brzdí pokrok a inovativnost.

Ilustrační foto (Foto: Strategie)

„Jde o to, jestli obsah televizního vysílání dokáže ustát sloučení internetu a televize. Vedení televizních společností se zjevně domnívá, že ne. A my prostě chceme jen tu dnešní blbou televizi vzít a udělat z ní televizi chytřejší,“ řekl. Ať blbá či nikoli, televize se brání. Nakolik a jak rychle bude vize Googlu naplněna, tedy není vůbec jisté.

Minulý týden se totiž k bojkotu Google TV připojil Viacom, jeden z největších hráčů v oblasti kabelové televize. Společnost, jíž patří kanály jako MTV, VH1, Comedy Central, Nickelodeon a BET, oznámila, že stahuje své vysílání z dosahu Google TV do té doby, než sama nepřijde na „vyhovující obchodní model“.

Zdroj: Strategie

Nejčtenější