Facebook: více soukromí

(dey)  |  Počítače

Největší sociální síť zareagovala na kritiku zpřístupňování osobních informací.

„Asi jsme překročili jistou mez,“ připustil zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg, když vyšlo najevo, že populární internetová sociální síť sbírá a prodává data o svých uživatelích. Po přihlášení každý váš klik na inzerát na Facebooku umožňuje inzerentovi poznat vaši totožnost a veškeré další informace, které na veřejném profilu máte.

Když s odhalením přišel deník Wall Street Journal, společnost to prezentovala jako náhodnou chybu v kódu. Firma však již nezmínila, že na dotyčnou „chybu“ ji už loni v srpnu upozornila společná studie AT&T Labs a Worcester Polytechnic Institute. Loni na podzim začal Facebook tlačit na své uživatele, aby veřejnosti zpřístupňovali více osobních informací.

Někdy trikem – to když automatizovaná služba rozesílá uživatelům dotazy typu „myslíte, že váš ,přítel‘ XY prodává marihuanu?“ – a jindy natvrdo: na začátku roku firma určité kategorie původně soukromých informací uživatelů prostě veřejnosti zpřístupnila, aniž by se to obtěžovala oznámit.

Zdroj: Strategie

Nejčtenější