„E“ jako elegance

Milan Jirouš  |  Auta
po_ada_2_str_nka_1_obraz_0001_jpg_4b91070783.jpg

Mercedes třídy E poslední generace je na trhu od loňského roku. Svého předchůdce překonává po všech stránkách. Zlepšily se jízdní vlastnosti a lze očekávat i značný posun ve spolehlivosti, která byla u předchozí řady problematická.

Již na první pohled jsou znát citelné změny v pojetí designu. Ano, po několika letech se výrobce opět vrací k ostrým hranám. Ty nalezneme jak na karoserii, tak v interiéru (přístrojová kaplička či kaplička palubního počítače). Přirozeně nelze opomenout ani nový tvar předních světlometů – ovály nyní nahradily kosodélníky. Celkově dostal vůz na mercedes až nezvykle sportovní nádech. To však určitě nebude na škodu, vždyť je stále nadmíru elegantní. Proti svému předchůdci automobil povyrostl, takže nyní měří 4868 mm na délku a 1854 mm činí jeho šířka. Rozvor je 2874 mm. Tyto hodnoty slibují ještě více místa pro posádku, než nabídla předchozí generace.

Cestovní prostor

Z interiéru „éčkového“ mercedesu opět čiší pověstná německá preciznost. Nakonec dílenské zpracování vozu můžeme bez nadsázky označit za příkladné. Přesto máme drobnou výtku k obyčejnému látkovému čalounění sedadel vybavených manuálním posunem. U vozu s cenou přes 1,3 milionu jsme čekali hodnotnější technologie. Velké plus sedadel ale představuje možnost vzduchového dofukování, jímž si je lze velmi dobře přizpůsobit tělu. Jejich boční vedení v zatáčkách je pak perfektní.

Jednoznačná pochvala míří ke zpracování palubní desky. Ta je vyrobena z kvalitních materiálů se zdařilou povrchovou úpravou. Vyniká přehledností a působí velmi komfortně. Dobrý dojem na nás udělal i multifunkční čtyřramenný volant, u něhož musíme ocenit design středu a ramen. Ovládání zůstává tradiční, a tak se příznivci značky nemusejí obávat neobvyklých inovací.

po_ada_2_str_nka_2_obraz_0002_jpg_4b91070784.jpg

Naopak ti, kteří nejsou na mercedesy zvyklí, budou z páček pod volantem zpočátku asi trochu zmateni. Místa pro posádku je uvnitř nového „éčka“ opravdu hodně, a tak si cestovní komfort mohou užívat jak cestující vpředu, tak lidé na zadních sedadlech. Zavazadelník vozu disponuje pěkným objemem 540 litrů v základním uspořádání.

Hudba šesti válců

Provedení 350 CGI BlueEFFICIENCY pohání zážehový šestiválec s přímým vstřikováním paliva. Motor z objemu 3,5 litru produkuje výkon 215 kW (292 koní) při 6400 otáčkách za minutu. Největší točivý moment 365 Nm je k dispozici ve 3000 ot./min. To vše znamená zrychlení z 0 na 100 kilometrů za hodinu během 6,3 sekundy. Ručička rychloměru se zastaví na hodnotě 250 km/h, a to z důvodu elektronického omezení rychlosti. Poháněna jsou tradičně zadní kola. Točivý moment se k nim dostává přes sedmistupňovou automatickou převodovku 7G-TRONIC.

Pochvala míří i k samotné pohonné jednotkce. Je velice kultivovaná, na sešlápnutí plynu reaguje bleskurychle a přitom potěší příjemnou spotřebou. Výrobce udává po městě 12,4, mimo něj 6,3 a v kombinovaném provozu 8,5 l/100 km. Během našeho testování jsme jezdili průměrně za necelých 10 litrů na 100 kilometrů. Jen doplňme, že automobil disponuje osmdesátilitrovou nádrží na palivo. Řidiči naučení na komfort vozů s třícípou hvězdou ve znaku rozhodně nebudou zklamáni. Agregát běží velmi tiše, převodovka řadí sametově, reakce na pohyb plynového pedálu jsou skvělé. V některých situacích by však změna převodového stupně mohla proběhnout o něco rychleji.

po_ada_2_str_nka_2_obraz_0003_jpg_4b91070785.jpg

Jinak máme pro pohonné ústrojí jen samá slova chvály. Nenávratně pryč jsou doby, kdy třída E Mercedesu vykazovala solidní jízdní vlastnosti jen při pohybu po kvalitní dálnici. Současná generace „éčka“ se chová jistě i na horších silnicích a v zatáčkách. Pokrok je zde opravdu citelný. Také řízení působí mnohem lépe než dřív… Celkově má řidič pocit, že mu automobil více sedne a snadno se s ním sžívá. Může si tak užívat jak komfortní poklidnou jízdu, tak sportovnější průjezdy zatáček.

Výbava velmi bohatá

Nabídka vnitřní výbavy potěší u tohoto vozu dokonce i velmi náročné motoristy. Testovaný Mercedes E 350 disponuje samozřejmě ABS, elektronickým stabilizačním systémem s regulací prokluzu kol, brzdovým asistentem s funkcí Hold nebo dvouzónovou automatickou klimatizací. Nechybějí ani čelní, boční a okenní airbagy. Najdeme zde také kolenní airbag, pětici tříbodových pásů a adaptivní tempomat. Samozřejmostí jsou čtyři elektricky ovládaná boční okna, dálkové centrální zamykání, multifunkční volant či audiosystém s přehrávačem CD a osmi reproduktory.

Základní provedení E350 CGI BlueEFFICIENCY přitom přijde na 1 343 510 Kč. Za verzi Elegance připlatíte 49 008 Kč. Získáte tak například dřevěné obložení interiéru, odlišné disky kol či chromové prvky karoserie. Za příplatek lze mít i asistent jízdy v pruhu a kontroly mrtvého úhlu, a tuto maličkost nelze jinak než doporučit. Úplně nejlevnější „éčko“ je v provedení E 220 CDI BlueEFFICIENCY, tedy s přeplňovaným vznětovým motorem a přímo řazenou pětistupňovou převodovkou, stojí 999 600 Kč.

po_ada_2_str_nka_2_obraz_0004_jpg_4b91070785.jpg

Technické parametry:

Mercedes-Benz 350 CGI BlueEFFICIENCY

Typ motoru: zážehový šestiválec
Objem motoru: 3489 cm3
Největší výkon motoru: 215 kW při 6400 ot./min
Největší točivý moment motoru: 365 Nm při 3000 ot./min
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,3 s
Maximální rychlost: 250 km/h
Kombinovaná spotřeba paliva: 8,5 l/100 km
Cena: 1 343 510 Kč

Zdroj: Formen

Nejčtenější