Decentní každým coulem

Jaroslav Matějka  |  Auta
Hyundai i30cw 1,6i CVVT

Hyundai i30cw 1,6i CVVT

Od první chvíle na mne toto auto působilo vychovaně, spořádaně. Takový seriozní kravaťák na kolech, žádný úlet. Očividně kráčelo ve stopách velebené Kia cee´d. Mělo stejně úhledný design. Nevyčnívalo, ani se neztrácelo. Vypadalo dobře.

Jiná věc je, jak rychle bude na silnici stárnout. Mám teď na mysli hlavně design. Ovšem tahle poznámka je bezpředmětná u těch, kteří neřeší budoucnost, žijí dneškem, nedbají moc na to, co bude zítra. Pro ty je i30cw správná volba. Příznivá cena, kvalitní provedení, slušný prostor v interiéru. Jako kdyby ho vymýšleli Korejci pro našince.

Pocit, že jsem se potkal s někým velmi seriozním, pokračoval i ve chvíli, když jsem vůz poprvé nastartoval. Všechno bylo takové fortelné. Nechybělo dobré odpružení (náprava McPherson vpředu a víceprvková vzadu), brzdové kotouče s velkým průměrem na všech kolech, systémy ABS a ESP.

K pocitu bezpečí přispívaly i airbagy, byly všude (čelní, boční a okenní). Podvozek dobře filtroval české silnice, řízení s elektrickým posilovačem reagovalo přesně, motor byl oproti čtrnáctistovce dostatečně pružný a silný. Po prvních kilometrech jsem si tak říkal, v jakém poklidu asi test prožiji.

Dobře odhlučněný interiér působí luxusně. Modře podsvícená přístrojová deska je nekomplikovaná.

Jenže po první stovce kilometrů jsem přeci jen trochu vystřízlivěl. Zaskočila mne totiž spotřeba. Byla o poznání vyšší, než udával výrobce. Auto jsem během testovacího týdne, kdy jsem najel přes pět set kilometrů, nijak netrápil. Přesto byla moje průměrná spotřeba nakonec o dva litry na sto kilometrů vyšší.

Představa, že bych měl jezdit po dálnici stokilometrovou či po okreskách sedmdesátikilometrovou rychlostí, abych dosáhl výrobcem anoncovanou průměrnou spotřebu šesti litrů, mne tak ve finále pranic netěšila.

Technické údaje:

Motor: zážehový řadový DOHC, 16V
Zdvihový objem: 1591 cm3
Výkon: 93 kW
Převodovka: manuální pětistupňová
Rozměry: 4475×1775×1520 mm
Zavazadlový prostor: 415/1395 l
Maximální rychlost: 192 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,5 s
Kombinovaná spotřeba: 6,2 l
Akční cena: 389 900 Kč (výbava Comfort)
První cena vozu: 289 900 Kč (1,4i CVVT, výbava Classic)

Konkurence:

Kia cee´d SW 1,6 CVVT – výkon: 93 kW, rozměry: 4490×1790×1525 milimetrů, maximální rychlost: 192 km/h, kombinovaná spotřeba: 6,0 l/100 km, akční cena: 379 980 Kč (výbava Comfort)

Peugeot 308 SW 1,6 16 V VTi – výkon: 88 kW, rozměry: 4500×1815×1556 milimetrů, maximální rychlost: 188 km/h, kombinovaná spotřeba: 6,9 l/100 km, cena: 409 900 Kč (výbava Comfort Pack)

Plusy:

  • prostorný interiér
  • příznivá cena
  • 5 let záruka bez omezení kilometrů

Mínusy:

  • vyšší spotřeba
  • po sklopení opěradel nevzniká souvislá rovina

Zdroj: E15

Nejčtenější