Co vzplane od virtuálního „zipáku“?

(nes)  |  Design

Firma Zippo chce hravou aplikací pro iPhone zažehnout větší zájem o svou značku.

Ačkoli si s virtuálním „zipákem“ cigaretu nepřipálíte, jinak s ním můžete na displeji iPhonu machrovat jako pravý motorkář nebo zkušená barová moucha. Zippo věří, že jí popularita nové aplikace přinese zisk a větší povědomí o značce. Virtuální Zippo mohou mít uživatelé iPhonu a iTouch za pouhých 99 centů.

Vybrat si mohou z nabídky 150 prémiových obalů, včetně obrázků Boba Marleye, The Who nebo třeba symboliky Harley-Davidson. Virtuální zapalovač Zippo se objevil loni v lednu jako jednoduchá aplikace, která na displeji vytvářela digitální plamen. Ten se k radosti tvůrců kratochvíle ujal především na koncertech, kdy se iPhony nad hlavami publika dožadujícího se přídavků proměnily v digitální plamínky.

Od začátku kampaně společnost zaznamenala více než deset milionů stažení aplikace. Zatímco je však virtuální zapalovač velkým úspěchem pro Apple, Zippo už nemůže s takovou jistotou říci, že by mu tahle hračka zvedla prodej opravdických zapalovačů. „Není to ideální, ale taková už je skutečnost,“ řekl Brent Tyler, šéf event marketingu a propagace v Zippo.

Ta není první společností, která v iPhonu rozpoznala svou obchodní šanci. Kraft například dobíjí uživatelům 99 centů přes iFood Assistent a letecká společnost Virgin Atlantic má dvojici aplikací – Flying Without Fear a Jet Lag Fighter.

Zdroj: Strategie

Nejčtenější