Citroën C5 tourer dostal parádní motor

Jan Rýdl  |  Auta
Citroën C5 Tourer pod ladnými křivkami skrývá silný motor

Velký a pohodlný francouzský model na dlouhé cesty i pohodlné rodinné výlety boduje vnější i vnitřní podobou. A pohodlím a bezpečností.

Zvenku působí konzervativně, ale zároveň velmi elegantně. Všechny linie jsou dokonale plynulé, žádný ostrý roh nebo hrana. Uvnitř cestujícího uvítají široká sedadla s hlubokými sedáky. U řidiče je možné přiobjednat masážní sedadlo. Masáž se ale zdá hrubší. Dokonalé řízení, kde není třeba se natahovat nebo nahýbat, kazí obrovské množství ovládacích tlačítek. Jen na statickém masivním středu volantu je jich skoro dvacet a další jsou na středové konzole.

Dá se v nich bez problémů vyznat, jen ovládání tempomatu není úplně intuitivní. Na zařízení, které na delších úsecích udržuje stejnou rychlost bez sešlapávání pedálů, si tak řidič musí chvíli zvykat. Předpoklad, že velké auto v kombi verzi má velký kufr, plní Tourer skvěle. V případě složení druhé řady sedadel je z něj téměř elegantní užitkový model. Přitom nabízí jak síťku na udržení kufrů v zavazadlovém prostoru v klidu na podlaze, tak i síť za opěradla přední řady sedaček. Ta zabrání tomu, aby stěhovaný náklad nepadal řidiči do klína.

Jízdní vlastnosti nového Citroënu jsou pro konkurenci nenapodobitelné díky k dokonalosti dovedenému systému Hydractive. S ním se jízda podobá cestování vznášedlem na vzduchovém polštáři. I když je možné zvolit i režim tužšího a sportovního naladění podvozku, Citroën C5 dokáže české silnice s dírami, spárami a výtluky výborně zvládnout. Pro Tourer je možné objednat kromě celkem běžné motorové palety i třílitrový šestiválcový diesel.

Ovládacích prvků je příliš mnoho

Kromě vysoké ceny za povinné ručení zbývají na velkolitrážním vznětovém pohonu jen dobré stránky. Především velmi kultivovaný až panovačný nástup výkonu a zároveň pozoruhodně rozumná spotřeba. Přeplňovaný třílitr s šestistupňovou převodovkou jen tak z klidu něco nevyvede. Až když je noha plynového pedálu opravdu na podlaze, plynule podřadí a zároveň bez cukání letí otáčky šestiválce nahoru pro maximální výkon.

Pořídit si Citroën C5, zvlášť v kombi variantě Tourer, je dobré rozhodnutí, ať už volba padne na jakýkoliv motor. Ohromný naftový pohon je pak pro ty, kteří žádají sílu, nezdolnou vytrvalost a budou jezdit pravidelně každý víkend k moři.

Zdroj: Sedmička

Nejčtenější