Čistý diesel

J. PETR  |  Příroda
tankování

Němečtí technici představili dieselový motor, který pracuje prakticky bez zplodin. Jen tři měsíce pro zavedení přísnějších norem pro emise spalovacích motorů Euro 5, oznámili vědci z mnichovské techniky úspěšný vývoj prototypu dieselového motoru splňujícího příští, ještě přísnější notmu Euro 6. Ta by měla vstoupit v platnost v roce 2014 a po dieselových motorech vyžaduje, aby na kilometr jízdy nevyprodukovaly více než 5 miligramů sazí a 80 miligramů oxidů dusíku.

To je pětina limitu pro saze a čtvrtina limitu pro oxidy dusíku ve srovnání s normou Euro 4, která platila ještě v srpnu 2009. Němečtí technici dosáhli výrazného snížení emisí tím, že vracejí výfukové plyny silně stlačené zpět do spalování. Dalším trikem je dokonalejší konstrukce vstřikovacích trysek. Ta rozpráší palivo na mikroskopické kapénky, které se dokonale spálí.

Nejčtenější